Bugatti a dezvăluit, după doi ani de muncă, rezultatul unei comenzi speciale făcute de un client fidel al mărcii din Molsheim. Denumit Chiron Super Sport Golden Era, modelul este ornat cu 45 de schițe realizate manual ce surprind cele mai cunoscute modele Bugatti din prima jumătate a secolului al XX-lea, o perioadă considerată a fi de apogeu pentru marca fondată de Ettore Bugatti.

La noi, când cineva se gândește la „Epoca de Aur” i se preling prin minte cadre cu Dacii murdare, TV-uri care scot fum, ARO-uri zgomotoase și Oltcituri care nu pornesc. În cazul Bugatti, însă, perioada 1909-1956, considerată a fi sinonimă cu apogeul mărcii franco-italiene, este cea în care marca a lansat crema modelelor sale inclusiv T35, T57C, T59 și T51. Cu victorii în cursele de Grand Prix, în curse de coastă, dar și în întreceri de anduranță precum cursa de 24 de ore de la Le Mans Bugatti s-a urcat într-un colț privilegiat din istoria automobilismului - și toate acestea până să încerce să facă o mașină de Formula 1.

Bugatti Type 59. Foto via Concours of Elegance

Marca a dispărut după 1956 și a reapărut în a doua jumătate a aniilor '80 grație lui Romano Artioli, același care a revigorat și Lotus. Perioada 1987-2023 este, la rândul său, marcată pe acest model special cu schițe ale celor mai recente modele realizate de constructorul care, în prezent, se află sub umbrela croaților de la Rimac și care, în trecut, s-a aflat în posesia Grupului Volkswagen. În ultimii ani, Bugatti a devenit o marcă cunoscută pe tot globul deoarece construiește unele dintre cele mai rapide și, totodată, cele mai luxoase modele super-sport din lume, deși performanțele sportive au dispărut după ce Artioli a declarat falimentul, iar ultimul EB110 s-a retras din competiții, în 1996.

Bugatti EB110 GT (Michel Hommel - Le Mans 1994) și EB110 GTS (Gildo Pastor - Daytona 1996). Foto via H.R. Owen

Cum iese în evidență Bugatti Chiron Super Sport Golden Era

Bugatti este o companie care produce doar câteva zeci de mașini pe an, în 2018 anunțând comercializarea Chironului cu numărul 100. Trei ani mai târziu, în 2021, marca a comunicat că va mai vinde doar 70 de unități noi până ce hypercar-ul care a înlocuit Veyronul va fi, la rândul său, înlocuit de un alt bolid menit să sară cu ușurință de 400 km/h. Chiron, mașină numtă după pilotul de curse interbelic Louis Chiron, este disponibil în mai multe versiuni, iar varianta Super Sport oferă performanțe deosebite, într-atât încât modelul Golden Era este identic din punct de vedere tehnic cu orice alt Super Sport.

Asta înseamnă că vorbim despre același venerabil motor W16 de 8.000 cmc care dezvoltă 1.600 cai putere și 1.600 Nm. Cu linia roșie la 7.100 rpm, modelul Super Sport nu este cel mai rapid din familia Bugatti, dar poate atinge oricum aproape 440 km/h. Caroseria, ce ascunde o monococă de carbon construită de Dallara, este mai lungă cu 25 de centimetri decât în cazul unui Chiron obișnuit.

Cu o accelerație declarată de la 0 la 200 km/h în 5,8 secunde, Chiron Super Sport ajunge la 300 km/h în doar 12,1 secunde. Ca o paralelă nedreaptă, un Logan obișnuit de primă generație avea nevoie de mai bine de 14 secunde să prindă 100 km/h cu start de pe loc. Trebuie, însă, menționat că niciun Logan nu costă aproape 4 milioane de dolari - iar asta când vorbim de un Chiron Super Sport obișnuit, căci versiunea Golden Era a fost construită pe parcursul a doi ani și este, cu siguranță, mult mai scumpă.

Pe ambele laterale ale mașinii, dar și pe fețele ușilor, au fost schițate în total 45 de imagini cu modele Bugatti, atât imagini cu concepte din prezentul Bugatti (Chiron, Veyron), dar și schițe cu modele din trecutul ilustru al mărcii. O latură este dedicată erei Ettore - 1909-1956 - iar cealaltă latură este dedicată perioadei contemporane 1987-2023. Cele două perioade sunt notate pe praguri, în interior. Vopseaua exterioară îmbină un auriu cu un gri-carbon la care se face trecerea gradual în zona aripii față.

Prezentarea cu public a acestui model va avea loc în cadrul Monterey Car Week, la Pebble Beach, peste doar câteva zile. Tot atunci se va face și predarea mașinii către colecționarul care a comandat-o.

Sursa foto: Bugatti

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri