Volkswagen s-a angajat să nu reducă bugetul de investiții pe următorii cinci ani, în ciuda mai multor planuri de reduceri a costurilor ce sunt discutate în interiorul grupului VAG. La doar câteva luni după ce CEO-ul Thomas Schaefer a spus că Volkswagen riscă „să nu mai fie competitiv”, compania a reconfirmat un plan de investiții de 180 de miliarde de euro, conform Automotive News.

Problemele prin care trece Volkswagen nu îi vor afecta planul de investiții pentru 2024-2028. Publicația germană Handelsblatt a scris recent că boardul ar fi votat în favoarea păstrării schemei inițiale, cu amendamentul că aceast ar putea să fie modificată în scădere dacă situația o cere. Volkswagen apelează deja la mai multe strategii pentru a face economii, inclusiv anumite eliberări de personal, dar și regândirea întregului ecosistem de dezvoltare al modelelor noi de mașini.

Constructorul german vrea să dezvolte noile generații de automobile mult mai repede ca în trecut și speră să poată recupera terenul pierdut pe anumite piețe importante ca cea din China. Acolo, BYD s-a instalat pe primul loc, iar Volkswagen se vede în postura de a fi cu o generație în urmă pe segmentul EV-urilor. Analiștii au scris nu demult că Volkswagen va avea nevoie de ani de zile pentru a-i prinde din urmă pe cei de la Tesla și BYD.

Anterior, în martie 2023, Volkswagen a anunțat un alt plan de investiții în valoare tot de 180 de miliarde de euro, iar din această sumă cam două treimi erau alocate electrificării și digitalizării. Planul, ce se întindea până în 2027, prevedea și multiple lansări de modele noi în perioada următoare, iar noua schemă va fi făcută publică cu toate detaliile în data de 13 martie când Volkswagen va prezenta rezultatele anuale.

Efortul de reducere al cheltuielilor vine într-un moment în care Volkswagen speră că-și poate maximiza marjele de profit prin tranziția la EV-uri. Totodată, germanii vor să dezvolte și un EV ieftin, pe lângă ID.2all care este aproape de lansare. Viitorul ID.1 (un nume care, încă, nu a fost confirmat de oficialii din Wolfsburg) ar putea să fie vândut și sub siglele Skoda și, mai târziu, Seat.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri