Volkswagen este unul dintre producătorii implicați activ în procesul de dezvoltare și punere pe piață al bateriilor de tip solid state. Aceste baterii, la care lucrează și rivali din China, dar și Toyota, ar putea oferi multe avantaje față de tehnologia actuală litiu-ion, dar există mai multe probleme când vine vorba de scalarea producției. Niște teste făcute de germani arată, însă, că bateriile solid state au un potențial real, scrie Bloomberg.

De câțiva ani de zile, bateriile cu tehnologie solid state par a fi mai degrabă o fata morgana în lumea automobilelor electrice. De fiecare dată când un constructor anunță că se apropie de momentul în care va putea prezenta o astfel de baterie gata de faza de producție, termenul este amânat, iar diverse probleme sunt invocate și visul autonomiei de 1.000 de kilometri redevine intangibil. Volkswagen, însă, își continuă programul de teste și a făcut publice niște date interesante.

Știam deja că Toyota investește sume importante pentru a avea o uzină-pilot care să producă baterii solid state în a doua jumătate a acestui deceniu, dar cei mai mulți experți spun că nu vom avea capacități de producție însemnate pentru acest tip de baterii până peste aproximativ 10 ani. Japonezii consideră că cea mai mare provocare este reprezentată de metodele prin care te asiguri că nivelul de calitate cerut este menținut atunci când faci mii și mii de baterii pe o linie de asamblare.

Volkswagen nu și-a impus un termen clar, dar ultimele teste întreprinse cu niște baterii dezvoltate de QuantumScape au depășit așteptările. Compania americană face cercetări în domeniul electroliților solizi din ceramică - element esențial în bateriile solid state - iar prototipurile sunt în faza de testare de către PowerCo, divizia de baterii a Volkswagen.

Noua uzină pentru producerea de baterii a PowerCo din Ontario,Canada. Sursă foto: PowerCo

După 1.000 de cicluri de încărcare efectuate pe durata a câteva luni, bateria și-a pierdut doar 5% din capacitatea de stocare, ceea ce depășește cu mult țintele din industrie. Pentru această fază a dezvoltării, în industrie se așteaptă ca o baterie să-și piardă 20% din capacitatea de stocare după 700 de cicluri de stocare. Practic, dacă am fi executat testul în lumea reală, o mașină cu această baterie ar fi trebuit să parcurgă circa 500.000 de kilometri până să-și piardă doar 5% din capacitatea de stocare.

„Rezultatele sunt foarte încurajatoare deoarece am putea obține o baterie care permite autonomii însemnate, se încarcă foarte rapid și aproape că nu îmbătrânește”, a spus Frank Blome, șeful PowerCo. Jagdeep Singh, CEO-ul QuantumScape, spune că vrea să pună bateria în producție cât mai repede, dar dificultățile menționate anterior legate de creșterea capacităților de manufactură obligă la o abordare mai atentă: bateriile solid state vor fi folosite, inițial, în electrocasnice și alte tipuri de aparatură care nu necesită baterii atât de mari.

Cum spuneam, Toyota vrea să înceapă producția din 2027, dar nu la scară largă, iar sarcina cade pe umerii celor de la Idemitsu care se ocupă cu dezvoltarea fabricii. De asemenea, BYD construiește o altă uzină pentru a face baterii cu sodiu (sodiu-ion) în estul Chinei. PowerCo nu a vorbit despre autonomia pe care bateria produsă de QuantumScape o oferă, dar, din ce am văzut în trecut, o baterie solid state vine cu o autonomie între 800 și peste 1.000 de kilometri în funcție de specificații.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri