Volkswagen și Renault, rivali cu ștate vechi, par a fi gata să-și dea mâna pentru a face front comun în fața iminentei apariții pe piața europeană a mărcilor chinezești care oferă EV-uri atent dezvoltate ce oferă o echipare competitivă, autonomie mare și prețuri reduse. Astfel, germanii și francezii ar putea conlucra să lanseze mai repede un model electric cu un preț de pornire de doar 20.000 de euro.

Când s-au mai pus la aceeași masă și s-au înțeles francezii și germanii? Ei bine, în lumea auto am pute asista la un parteneriat între Volkswagen și Renault cu scopul dezvoltării unui nou automobil electric cu un preț accesibil care să vină ca un răspuns la modelele „de buget” de la producătorii chinezi. Publicația Handelsblatt a scris că Volkswagen ar fi interesat să contribuie la dezvoltarea platformei pentru acest model.

Trebuie spus, însă, că discuțiile se află într-o fază incipientă și nu a fost semnat vreun acord în acest sens, dar cele două părți speră să poată produce mașina de oraș în numere mari: între 200.000 și 250.000 de unități anual. În martie, Volkswagen a prezentat intența sa de a lansa o mașină electrică cu un preț de doar 25.000 de euro ce va avea o autonomie de 450 de kilometri. Cu timpi de încărcare de doar 20 de minute (pentru a urca de la 10% la 80% din capacitatea bateriei) și o lansare programată în 2025, noul autoturism (ce ar putea fi numit ID.2) va rivaliza cu Renault 5, răspunsul francezilor la provocarea construirii unui EV cu preț redus.

În plus, Renault vrea să lanseze și un nou Twingo care, conform CEO-ului Luca de Meo, va avea un preț de pornire de sub 20.000 de euro. Și Volkswagen a vorbit despre posibilitatea lansării unui EV de 20.000 de euro, dar fără să ofere informații adiționale. Despre Twingo știm că va fi lansat în 2026, iar conceptul a fost deja dezvăluit, aplecându-se mult asupra elementelor de design ale modelului ultra-familiar din anii '90.

Privind piața în ansamblul ei, astfel de mașini electrice sunt, în continuare, excepția. Conform datelor JATO Dynamics, în prima jumătate a lui 2023, prețul mediu de achiziție al unui EV nou în Europa a fost de 65.000 de euro. În schimb, în China, prețul mediu al unei mașini pe baterii este la jumătate, adică circa 31.000 de euro. Trebuie spus, însă, că piața din China nu are reguli de siguranță și atât de stricte ca cele din Europa astfel că producătorii locali pot oferi mașini ceva mai „simpliste” care nu ar putea fi omologate fără modificări în UE.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri