BYD este cel mai important constructor de pe piața auto din China, marca locală depășind Volkswagen în 2023. Cu 2,4 milioane de automobile înmatriculate, BYD dovedește că strategia bazată pe mașini electrice ieftine funcționează, iar chinezii caută acum rețeta succesului și în Europa unde au pus deja mâna pe o nișă, scrie Automotive News citând Bloomberg.

Piața auto din China este cea mai mare din lume, cel puțin atunci când vine vorba de apetența sa pentru mașini electrice. Cum BYD și-a pus (aproape) toate ouăle în coșul electrificării, chinezii au detronat Volkswagen în topul vânzărilor și se laudă cu o cotă de piață la nivel național de 11%, o creștere importantă de 3,2% față de datele China Automotive Technology & Research Center (CATRC) din 2022.

BYD este, deja, unul dintre cei mai mari producători de EV-uri din lume, la bătaie cu Tesla lui Elon Musk și la o distanță apreciabilă de producătorii europeni. Un studiu publicat recent a arătat că Volkswagen, marele rival de pe piața chineză, va avea nevoie de mulți ani pentru a se putea lupta de la egal la egal cu BYD, care este cu o generație de EV-uri în fața europenilor și se descurcă să vândă modele ieftine, în timp ce inginerii din Wolfsburg nici n-au lansat ID. 2all, cu atât mai puțin modelul de nici 20.000 de euro ID. 1.

Trebuie spus că Volkswagen este de peste un deceniu constructorul preferat al pieței chineze. Nu demult scriam despre berlinele făcute de Volkswagen doar pentru această piață, seria de modele exclusive fiind atât de vastă deoarece China este o componentă esențială în puzzle-ul de vânzări al mărcii. Practic, din 2008, de când CATRC publică date oficiale cu privire la înmatriculările de mașini noi din China, Volkswagen a deschis lista. Această răsturnare de situație, care s-a simțit încă din prima parte a anului când BYD a trecut de rivalul german după două trimestre, arată că Volkswagen are probleme.

Toyota și Honda, alți doi constructori care au fost mai mereu în topul preferințelor din China, au pierdut la rândul lor teren, în timp ce Changan a rămas al cincilea cel mai căutat producător, pe cale să treacă de Honda. În 2024, experții spun că piața din China ar putea să înghită până la 11 milioan de EV-uri, o creștere cu 25% față de cifrele din acest an. Estimarea vine în contextul în care mulți au spus că piața de electrice din statul asiatic ar fi ajuns într-o perioadă de platou și chiar de scădere.

Oricum, BYD caută deja noi piețe și a pus ochii pe Europa. Gigantul industrial și-a detaliat deja planul prin care vrea să ajungă „în top 5 constructori” de pe continent și a anunțat că va construi o uzină în Ungaria pentru a produce mașini local. Deși vânzările BYD în Europa în 2023 au fost aproape neglijabile, unul dintre modelele mărcii s-a dovedit a fi popular, Atto 3 fiind cel mai bine vândut SUV compact 100% electric de pe continent.

Sursa foto: BYD

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri