Seat, producător trimis de mulți pe ultimul drum, nu iese din industria auto ci, din contră, plănuiește lansarea unui model electric de oraș. Deși nu se știe care va fi ultimul automobil ce va purta sigla Seat, se pare că spaniolii plănuiesc să scoată o versiune a viitorului Volkswagen ID. 1, conform Autocar.

Veștile de la finele anului trecut păreau că anunță finalul unei epoci, spaniolii de la Seat fiind puși pe făgașul mobilității personale de către „părintele” Volkswagen. Thomas Schaefer, CEO-ul Seat, spunea nici mai mult nici mai puțin că „viitorul Seat este Cupra” și că actualele modele vor continua să fie produse până ce li se termină ciclul de viață înainte ca mărcii Seat „să i se găsească alt scop”.

Seat Tarraco

Această previziune este contrazisă de Marcus Gossen, șeful Seat și Cupra pe Marea Britanie, care a declarat că „Seat va avea o mașină în ofertă și peste cinci ani”. El a adăugat că se lucrează intens la dezvoltarea unui model de buget pentru Grupul VAG, model ce va purta (și) sigla Seat. Dacă va fi înrudit cu viitorul Volkswagen ID. 1, care va fi lansat după ID. 2all și ar putea costa sub 20.000 de euro, modelul Seat ar putea să fie chiar mai ieftin.

„Nu putem anunța astăzi o mașină electrică a brandului Seat. Există, însă, mereu loc pentru visuri”, a adăugat Gossen care a subliniat că „în cazul unui model ca ID. 1, un plan viabil din punct de vedere financiar include transmiterea tehnologiei” către mai multe mărci. Presa sugerează că viitoarele modele-surori vor utiliza o platformă construită cu mare atenție la costuri și dezvoltată sub noul regim care grăbește întreg procesul de R&D propus de Volkswagen.

Seat Ibiza

Scriam recent că viitorul ID. 1 ar putea să fie un continuator al modelului Up! electric, ceea ce înseamnă că va avea un interior destul de simplu, fără un sistem de infotainment prea evoluat sau ecrane de mari dimensiuni în habitaclu. Cupra, în schimb, își va baza cel mai ieftin model din gamă pe platforma lui ID. 2all, dar Raval va fi mai scump, în conformitate cu imaginea de marcă premium pe care și-o croiește Cupra.

Gossen a mai spus și că actualele modele cu motoare termice pe care Seat le face ar putea să rămână disponibile ceva mai mult timp, chiar dacă nu vor apărea generații noi. Diverse facelifturi interioare și exterioare ar putea fi executate pentru a extinde durata de viață, iar Seat Leon va primi probabil o împrospătare după ce se va face un facelift și pe Volkswagen Golf 8. De asemenea, Seat Ateca este pe piață de opt ani și are la rândul său nevoie de câteva îmbunătățiri pentru a rămâne competitiv.

Seat Arona

Ținta actuală a brandului Seat este să devină marca de buget a grupului VAG, iar clienții par că apreciază această mișcare. În Marea Britanie, Seat Ibiza se vinde atât de bine încât nu are aproape niciun dealer stocuri, cererea depășind oferta. Chiar și așa, nici Ibiza nu va primi o generație nouă.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri