BYD a dezvăluit răspunsul său la una dintre reginele vânzărilor din acest an, crossoverul Tesla Model Y. Denumit Sea Lion 07, noul model reprezintă o premieră pentru gigantul asiatic fiind primul SUV compact electric al BYD. Sea Lion 07 se alătură celorlalte mașini BYD din gama „Ocean”, dar este și punctul de început al unei sub-game Sea Lion de electrice compacte cu preț redus.

Salonul Auto de la Guangzhou din acest an, care și-a deschis porțiile în data de 17 noiembrie, a fost scena aleasă de BYD pentru a-și prezenta modelul cu care vizează să detroneze Tesla Model Y. Crossoverul american este cel mai popular EV din Europa și una dintre mașinile care se luptă cu Dacia Sandero pentru titlul de cea mai bine vândută mașină a anului pe bătrânul continent, scrie Bloomberg.

Urmând linia de nume inspirate din lumea marină a gamei „Ocean”, Sea Lion 07 este un automobil ce măsoară 4,83 metri în lungime, 1,92 metri în lățime și 1,62 metri în înălțime. Cu un ampatament de 2,93 metri, Sea Lion 07 are ceva mai mult spațiu între roți decât Model Y (2,89 metri ampatament) și este ceva mai puțin înaltă. Modelul chinez este, de asemenea, mai lung (Tesla măsoară doar 4,75 metri).

De design-ul mașinii care va costa între 25.350 euro și 33.000 de euro s-a ocupat o echipă condusă de Wolfgang Egger, fost designer Audi și Lamborghini. Trebuie spus că mașina va fi cu aproape 800 de euro mai ieftină decât Tesla Model Y pe piața din China, această strategie agresivă de preț arătând tendința BYD de a prelua fotoliul de lider în topul vânzărilor de EV-uri de la Tesla. Sea Lion 07 se laudă și cu o structură bazată pe conceptul Cell-to-Body prin care se incorporează pachetul de baterii în șasiu.

Cei de la BYD nu au oferit detalii cu privire la interior și nici specificații tehnice, iar date despre piețele pe care mașina va ajunge nu sunt cunoscute. Se știe că BYD caută să se extindă în Europa, dar și în Australia și în alte colțuri ale Asiei pe lângă China natală, dar nu e clar cu ce modele o va face. Discutând cu reprezentanți de la Antipozi, cei de la BYD au spus că un SUV compact va ajunge acolo în 2024, dar BYD mai oferă și modelele Seal U și Song L care se potrivesc acestei descrieri.

Ceea ce știm este că BYD va construi o primă uzină în Europa chiar în Ungaria vecină, deci se prea poate ca modele ieftine ale gigantului chinez să ajungă și la noi în țară în următorii 3-5 ani, când războiul prețurilor la electrice va deveni tot mai aprig în contextul scăderii inevitabile a nivelului ajutoarelor de stat. Până acum, Renault se numără printre producătorii europeni care vor să facă un EV ieftin în Europa, Dacia Spring fiind o electrică construită în China. Recent, Renault a dezvăluit un concept de Twingo electric ce ar putea să ajungă în showroom-uri cu un preț de sub 20.000 de euro.

Sursa foto: BYD

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri