BYD își va construi primul „vis” european în țara vecină Ungaria (BYD sunt inițialele pentru motto-ul companiei, Build Your Dreams) după ce chinezii au bătut palma cu autoritățile maghiare. Noua fabrică nu va construi doar modele 100% electrice, ci și hibride destinate tot pentru piața europeană. Chinezii preconizează că astfel vor fi create „mii de locuri de muncă”.

Orașul Szeged va găzdui în viitor o uzină a BYD, constructorul auto chinez ce face parte dintr-un grup cu venituri anuale de aproximativ 54 miliarde de euro. După Audi (la Gyor), Mercedes-Benz (la Kecskemét) și Suzuki (în Esztergom), acum este rândul unei alte mărci din Asia să aleagă țara lui Orban pentru a face mașini ce vor ajunge, cel mai probabil, și în showroomurile din România. Din păcate, țara noastră nici n-a fost luată în calcul de BYD în etapa de prospectare.

Unul dintre motivele pentru care BYD a ales Ungaria este fiindcă nu se „aventurează” în necunoscut prin această mișcare, grupul construind deja autobuze electrice într-o uzină din orașul Komarom. Mai multe economii puternice din Europa i-au curtat pe cei de la BYD, inclusiv Franța și Germania, dar investiția cu o valoare necunoscută rămâne într-un stat cu anumite afinități pentru Beijing.

Nu se știe nici cât de repede se va construi noua fabrică, dar cunoaștem planurile ambițioase ale BYD în Europa în următoarea decadă. Astfel, chinezii își doresc să pună mâna pe o cotă de piață de 10% în Europa până în 2033, iar această cifră se referă la tot segmentul auto, nu doar EV-uri. În prezent, BYD este un jucător minor care a comercializat doar 13.000 de mașini pe întreg continentul în primele 11 luni ale anului. Conform Dataforce, aproape toate aceste mașini (11.000 de unități) au fost din modelul Atto 3, un SUV de segment C.

BYD deține deja mai bine de 30 de parcuri industriale și centre de producție în întreaga lume, din Brazilia în Japonia și din Statele Unite și până în India. Ungaria, în schimb, mai așteaptă și investiția bavarezilor de la BMW care vor demara producția modelului Neue Klasse, în 2025, tot în țara vecină. Germanii au anunțat că vor investi peste 2 milairde de euro în noua uzină din Debrecen.

Sursa foto: piyaphun phunyammalee / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri