Luna martie a început cu Tesla Investor Day, eveniment găzduit de uzina din Texas a constructorului american și care, în alți ani, era prilejul perfect pentru a oferi informații interesante despre viitoare modele. De această dată, însă, oficialii Tesla n-au vorbit prea mult despre modelele viitoare, concentrându-se pe alte teme de interes: noua generație de Supercharger-e și noi motoare electrice care nu mai utilizează metale rare.

La ce lucrează Tesla? Răspunsul se aseamănă unui hotel de lux: cu mai multe aripi, etaje și diverse zone, căci Tesla are în lucru cel puțin trei modele noi, pe lângă toate tehnologiile noi pentru un viitor sustenabil și o mulțime de decizii de business menite să păstreze produsele lui Elon Musk competitive pe o piață a EV-urilor tot mai înghesuită.

Pe de-o parte, Tesla a anunțat ca viitoarele modele vor beneficia de toate lecțiile învățate de către constructorul american în materie de producție. Astfel, noua platforma care este, actualmente, în dezvoltare va avea o arhitectură modulară care va necesita noi practici de asamblare, dar va reduce costurile de producție cu 50% și va duce și la o micșorare a spațiului necesar producției cu până la 40%. Cei de la Tesla au spus că deja sunt plănuite două noi modele pe viitoarea platformă, iar acestea vor fi făcute la Gigafactory-ul din Mexic.

Planul de tranziție al Tesla către o arhitectură de 48 V pentru toate modelele sale. Captură din prezentarea Tesla via Autoevolution.com

Franz von Holzhausen, șeful departamentului de design al Tesla, a spus presei că prezentarea noilor modele care vor ascunde viitoarea platformă modulară va avea loc „cu altă ocazie,” în timp ce Colin Campbell, șeful departamentului trenuri de rulare, a declarat că americanii își doresc să elimine complet metalele rare din producția motoarelor electrice proiectate in-house.

Tesla Cybertruck: varianta de serie va intra în producție în 2023

Tesla a anunțat că toate modelele viitoare, inclusiv Cybertruck-ul, vor beneficia de o arhitectură de 48 V. Camioneta mult-trâmbițată a fost amânată în numeroase rânduri, dar bestia cu caroserie din oțel inoxidabil se pare că este aproape gata. Conform informațiilor strânse de-a lungul timpului, Cybertruck-ul ar trebui să care până la 1.587 kilograme și să tracteze până la 6.350 kilograme, bena având un volum de 2.832 litri.

Reducerea cantității de metale rare de pe noile modele (mai ales din motoare) este importantă pentru Tesla

Cu unghiuri de atac și degajare mai generoase decât al unui Ford F150 (35 și 28 de grade), Cybertruck-ul ar trebui să aibe mai multe variante de echipare. Cea mai scumpă, cu un preț de aproximativ 70.000 de dolari în SUA, ar oferi un pachet cu trei motoare electrice, tracțiune integrală și autonomie de până la 800 de kilometri. Modelul de bază va costa circa 40.000 de dolari, dar va avea doar un singur motor electric ceea ce se traduce printr-o accelerație 0-100 km/h în 6,5 secunde față de 2,9 secunde pentru modelul de vârf.

Tesla a mai anunțat și dezvoltarea unui drive unit (cel care transformă energia electrică în energie de mișcare) care va costa doar 1.000 de dolari, cel mai mic preț de pe piață pentru această componentă-cheie. Pe lângă toate acestea, s-a vorbit și despre noua generație de Tesla Supercharger-e în contextul în care, în Europa, multe sunt deja disponibile și utilizatorilor de mașini ale altor brand-uri. Noile Supercharger-e vor avea un cablu mai lung de încărcare, dar și alte facilități.

O analiză a cantității de metale rare necesare pentru Model Y

În fine, Tesla a dat de înțeles că, pe lângă Cybertruck, mai dezvoltă un nou model compact care să rivalizeze cu Volkswagen ID.3. Cu un preț mai mic decât al berlinei Model 3, adică sub 37.000 de euro, viitorul model compact va fi inspirat din design-ul popularului Model Y și nu va măsura mai mult de 4,4 metri lungime. Deși Musk n-a vrut să menționeze vreo dată de lansare - poate pentru că multe alte produse Tesla au tot fost amânate - acesta a recunoscut că noul model este cel mai important proiect pentru inginerii Tesla, care încearcă să-l facă foarte ieftin de produs în serie. Se vor reduce numărul de suduri, de subansamble și de procese complicate, iar reducerea costului bateriilor și motoarelor electrice este de asemenea important.

Sursa foto: Tesla

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri