Mercedes-Benz vinde bine în China, obținând aproape 20% din veniturile sale de pe urma celor peste 750.000 de mașini care-și găsesc clienți acolo an de an. Nu este, deci, de mirare că CEO-ul companiei, suedezul Ola Kallenius, a declarat că le-ar fi greu celor de la Mercedes-Benz să iasă din China, chiar și în situația în care chinezii ar invada Taiwan-ul.

„Piața globală este interconectată, cele mai mari piețe din lume fiind mult prea strâns legate pentru a putea concepe o deconectare a Chinei de la tot acest ecosistem”, a spus Ola Kallenius, într-un interviu pentru Bild. Șeful Mercedes-Benz a călătorit recent în China, unde a fost întrebat despre modul în care climatul politic din statul comunist afectează planurile de viitor ale companiei. Kallenius a explicat că o ieșire din China ar fi foarte complicată, chiar și în scenariul în care China ar invada Taiwan-ul.

„Trebuie să ne concentrăm să creionămm un scenariu de tip win-win pentru toate părțile din această ecuație, în capitole cheie cum ar fi protecția mediului, dar și a creșterii afacerii. Acesta trebuie să fie obiectivul, nu să concurăm unii contra altora”, a explicat suedezul care a recunoscut că „observăm, în mod evident, tensiunile din regiune și ar trebui să devenim mai rezistenți și mai independenți de alte state, cel pușin la capitolul producției de baterii litiu-ion”.

„Chiar și așa, o deconectare de China este doar o iluzie și nu este ceva dezirabil”, a punctat Kallenius care este de părere că o astfel de mișcare este de neimaginat pentru întreaga industrie germană. În cifre concrete, China este una dintre cele mai mari piețe pentru Mercedes-Benz, marca premium vânzând în China 37% din toate vehiculele comercializate în 2022 - adică piața chineză a fost responsabilă pentru 18% din venituri.

Ce se poate învăța de la chinezi, conform șefului Mercedes-Benz

„Chinezii se pricep foarte bine la electronica din mașini, la infotainment. Toată această latură a distracției electronice din interiorul mașinii nu a reprezentat, până acum, un punct fierbinte pe lista de nevoi a clienților din Germania, dar chinezii pun mare preț pe toate aceste funcții. De pildă, pe noul Mercedes-Benz Clasa E cu ampatament lung avem și karaoke”, a spus Kallenius.

Tot acesta a subliniat că Mercedes-Benz n-are în plan să se lupte, de la egal la egal, cu producătorii chinezi de EV-uri. „În China, piața de mașini electrice prosperă grație tuturor acelor producători care vând mașini mici, de oraș, cu prețuri ce coboară vertiginos sub 40.000 de euro. Noi nici n-avem vreun model la acest preț și nici nu ne propunem să intrăm în acest segment, deși 90% din piața de electrică a Chinei este compusă din aceste mașini ieftine”. Clienții Mercedes-Benz, a explicat CEO-ul mărcii, au cu totul alte așteptări de la constructorul din Stuttgart, dorindu-și o experiență specială de la produsele stelei în trei colțuri. „Păstrându-ne imaginea, am reușit să creștem volumul de vânzări de EV-uri cu 150%, în China, în 2022”.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri