Doi mari producători auto asiatici, Kia și Hyundai, sunt dați în judecată deoarece ar fi ignorat normele de siguranță din industrie, conform informațiilor dintr-un proces deschis de municipalitatea din New York City. Această vulnerabilitate ar fi făcut mașinile mai ușor de furat, fapt scos în evidență de o provocare virală de pe TikTok care îi încurajează pe utilizatori să spargă mașini la întâmplare.

Mărcile coreene Kia și Hyundai, care se numără printre cele mai populare dintre mărcile de export și pe piața din România, sunt puse la zid în Statele Unite. Metropola New York City a decis să acționeze în instanță cei doi constructori pe care-i acuză că reprezintă un factor de disturbare socială. Autoritățile municipale dintr-unul dintre cele mai mari orașe de peste Ocean au luat această decizie ca urmare a creșterii masive a numărului de mașini furate de la aceste două mărci, în ultima perioadă.

Se pare că totul a pornit din social media, o provocare apărută pe TikTok încurajându-i pe utilizatori să-și încerce norocul și să forțeze punctele nevralgice ale sistemului de protecție de pe anumite modele Kia și Hyundai. Conform CNBC, modelele vizate din curtea celor doi constructori au fost produse între anii 2010-2021 și au, ca particularitate, o cheie mecanică, de modă veche, fără prezența unui buton pentru pornirea motorului. Având această tehnologie învechită, mașinile sunt mai ușor de pornit de către un hoț folosindu-se de un cablu USB.

Spargerile în cazul acestor două mărci au crescut cu până la 800% doar în Chicago, în miezul verii din 2022 față de aceeași perioadă a lui 2021, iar lucrurile n-au stat mai bine nici în Los Angeles unde aceste mașini au fost sparte cu 85% mai mult. „Alegând să favorizeze o creștere a profiturilor în locul siguranței clienților pe care-i deservesc, constructorii vizați n-au inclus în echiparea standard a anumitor modele comercializate sisteme de siguranți antifurt devenite standard în industrie care imobilizează motorul și, astfel, au devenit un factor de disturbare socială”, se arată în plângerea depusă de autoritățile americane.

De asemenea, Kia și Hyundai au fost acuzate și că încurajează această „epidemie a jafurilor de mașini” deoarece „a te asigura că o mașină este dificil de furat reprezintă o datorie care-l servește și pe client, care-și vede bunul protejat, dar care-i ajută și pe cetățeni în general fiindcă șoferi potențial periculoși mergând cu mașini furate nu devin o problemă”, se subliniază în actele depuse în instanță.

Hyundai a replicat anunțând că și-a echipat toate mașinile produse din noiembrie 2021 cu imobilizator, spunând de asemenea că și-a intensificat comunicarea nu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Și cei de la Kia au spus că lucrează îndeaproape cu autoritățiile, dar asta nu a oprit prăbușirea acțiunilor celor două companii, Kia pierzând 5%, iar Hyundai 2%. Toate acestea vin după ce aceiași constructori au trecut printr-un proces de tip „class-action” costisitor, pe aceeași speță, pentru care au trebuit să scoată din buzunar 200 de milioane de dolari.

Datele din New York arată că, doar în primele patru luni ale anului, aproape 1.000 de automobile Kia și Hyundai au fost furate, o creștere cu 660% față de aceeași perioadă din 2022. Alte orașe care au deramat acțiuni în justiție împotriva Hyundai și Kia sunt Baltimore, St. Louis, San Diego și Seattle. Primarul din Baltimore a spus în mai că „aceste metode de a reduce costurile sunt inacceptabile deoarece ele produc un risc pentru cetățeni”, conform CNBC.

Sursa foto: Kia, Hyundai

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri