Uniunea Europeană a decis amânarea datei de la care se aplică taxele diferențiate pe mașinile electrice asamblate în Marea Britanie, stat care a părăsit blocul comunitar în urma unui referendum în 2020. Conform Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), impozitele ar crea o povară financiară asupra întregului segment estimată la 4,3 miliarde de euro.

Producătorilor de mașini de pe bătrânul continent li s-a oferit o prelungire a termenului până la care pot importa mașini electrice fabricate în Marea Britanie fără a fi nevoiți să plătească taxe suplimentare aferente bunurilor provenite din țări extracomunitare. Uniunea Europeană a decis o amânare de trei ani, descrisă ca fiind ceva ce nu se va repeta. Conform calendarului inițial, măsura ar fi trebuit să intre în vigoare de la 1 ianuarie, dar asociațiile din branșă au criticat-o spunând că chinezii au de plătit taxe mai mici când importă mașini în UE.

„Vorbim despre o prelungire unică care nu se va mai putea repeta în viitor”, a explicat Maros Sefcovic, șeful relațiilor economice cu Marea Britanie din partea blocului comunitar, citat de Automotive News Europe. Acesta a adăugat că amânarea se aplică doar pentru sectorul auto și că nu se schimbă niciunul dintre termenele anterior stabilitate ca parte a Acordului de Schimburi și Cooperare dintre UK și UE.

„Acest nou instrument (n.r. taxele de import) este menit să servească ca un punct de sprijin pentru constructorii europeni ai celor mai sustenabile baterii și tehnologii conexe sub forma unui cost unic. Vrem să se creeze așa-numitul efect de domino și pe întreg lanțul valoric”, a explicat Sefcovic despre efectele măsurii ce tocmai a fost amânată. În prezent, spațiul comunitar este cel mai important client al EV-urilor făcute în Marea Britanie și, de asemenea, Marea Britanie este cea mai mare piață de consum pentru EV-urile europene.

Conform Acordului existent, pe mașinile ce se vor exporta din Marea Britanie către Europa (sau viceversa) se va percepe o taxă de 10% dacă mai puțin de 45% din valoarea lor totală vine din regiune. Cu alte cuvinte, se încurajează producția locală de componente pentru mașini, fie ele trenuri de rulare, baterii sau alte sisteme aferente EV-urilor. Aceste componente sunt, în prezent, într-o proporție greu de ignorat, importate din țări îndepărtate.

Măsura ar ajuta China, spun producătorii

Mai multe state membre, dar și Marea Britanie și un număr de producători auto însemnați, au criticat măsura și au cerut o amânare până în 2027 deoarece facilitățile europene de producere a bateriilor pentru EV-uri nu sunt la înălțimea cererii. În prezent, mare parte din valoarea unui EV este compusă din prețul bateriilor (între 40-50% conform Quartz, ACEA citând un procent între 30-40%). Cum China este principalul furnizor de baterii pentru mărcile din Europa, o astfel de măsură ar ajuta Beijingul, care vine cu prorpriile sale exporturi.

Asociația britanică SMMT a avertizat că taxele s-ar putea traduce într-o creștere a prețului fiecărui EV făcut în Albion cu circa 4.500 de dolari, asta în condițiile în care ACEA a subliniat că, pe o perioadă de trei ani, povara financiară pentru întreg segmentul ar putea atinge 4,3 miliarde de euro. În acest context, Comisia Europeană a spus că pune la bătaie o sumă de 3 milioane de euro care vor fi pompați pentru a multiplica unitățile de producție de baterii de pe teritoriul uniunii.

Sursa foto: NewsPress.co.uk

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri