Circulaţia feroviară pe relaţia Aghireş - Poieni va fi închisă, până în ianuarie 2026, pentru execuţia unor lucrări de reabilitare şi electrificare, cu asigurarea transbordării auto pentru călători, a transmis, vineri, Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A., într-un comunicat de presă, citat de Agerpres.

Astfel, în perioada 8 ianuarie 2024 - 8 ianuarie 2026, ca urmare a închiderii circulaţiei pe ruta Aghireş - Poieni, trenurile de călători vor putea circula pe relaţiile Cluj Napoca - Aghireş şi retur, respectiv Poieni - Oradea - Frontieră şi retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor aflat în vigoare la data anunţului.

Pe tronsonul feroviar închis vor fi executate lucrări de "Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor" - Lot 2 Aghireş - Poieni.

În vederea asigurării continuităţii serviciilor publice de transport călători în zona în care proiectul de reabilitate si electrificare a liniei de cale ferată presupune închiderea totală a liniei, autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de căre operatorii de transport feroviar de călători (OTF) şi vor circula conform orarului stabilit de aceştia, pe următoarele distanţe: Aghireş - Huedin - 8 autobuze, Huedin - Aghireş - 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Aghireş - Stana - două autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Cluj Napoca - Huedin şi retur - două autobuze (un autobuz pe sens); Cluj Napoca - Oradea şi retur - 12 autobuze (şase autobuze pe sens).

Potrivit sursei citate, autobuzele/autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr. Programul de circulaţie al autobuzelor/autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători vor fi publicate pe site-ul CNCF CFR S.A., la secţiunea Info Călători_ Mersul trenurilor CFR.

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră Ungaria sunt împărţite în patru loturi, după cum urmează: Lotul 1: Cluj Napoca - Aghireş (30,41 km); Lotul 2: Aghireş - Poieni (36,53 km); Lotul 3: Poieni - Aleşd (52,74 km); Lotul 4: Aleşd - Frontieră Ungaria (46,74 km).

Obiectivul general al contractului este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate.

De asemenea, se are în vedere îndeplinirea unor obiective specifice, printre care: creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 160 km/h şi 120 km/h pe întregul tronson; modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare); modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanţare în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), fiind inclusă şi în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Sursa foto: Mikadun / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri