Toyota Motor şi-a menţinut pentru al patrulea an consecutiv titlul de cel mai bine vândut producător auto mondial, după ce a raportat în 2023 vânzări record pe plan global, transmit Reuters şi Kyodo, preluat de Agerpres.

Compania niponă a vândut anul trecut 11,23 milioane de vehicule, în timp ce ocupantul locului doi, grupul german Volkswagen AG, raportase săptămâna trecută majorarea livrărilor cu 12%, la 9,24 milioane unităţi, în urma atenuării perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.

Grupul Toyota a înregistrat un avans de 7,2% al vânzărilor la nivel global în 2023, inclusiv cele produse de subsidiarele Hino Motors şi Daihatsu. Evoluţia a fost sprijinită de livrările record peste hotare, de 8,9 milioane vehicule.

De asemenea, vânzările mărcilor Toyota şi Lexus au atins anul trecut nivelul record de 10,3 milioane unităţi. Vehiculele hibride au fost responsabile pentru aproximativ o treime din aceste vânzări, iar cele complet electrice au reprezentat mai puţin de 1%.

În 2019 s-a înregistrat precedentul nivel record al vânzărilor grupului Toyota: 10,74 milioane de vehicule.

Producţia pe plan global a crescut anul trecut cu 8,6%, la nivelul record de 11,52 milioane de vehicule, sprijinită de cererea robustă din Japonia, America de Nord şi Europa.

"Obţinerea primului loc pe segmentul vânzărilor nu este obiectivul nostru. Prioritatea noastră o reprezintă construirea de maşini sigure şi de calitate", se arată în comunicatul Toyota.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri