Dacia se pregătește de intrarea în producția de serie a noului Duster, în timp ce fratele său mai mare, Bigster, își va face și el loc la Mioveni din 2025. În acest context, CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a spus că producția modelelor Jogger și Sandero se va derula exclusiv în Maroc.

Uzina Dacia din apropiere de Pitești este în mijlocul unui proces de reorganizare. Pe lângă producția unui nou motor, la Mioveni liniile de asamblare sunt pregătite și pentru cele două SUV-uri ale mărcii. Conform lui Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand pe Europa de Sud-Est și Country Head pe România, a treia generație a lui Duster va intra în producție din luna iunie, urmată anul viitor și de Bigster. Astfel, Dacia a decis să găsească noi case pentru cel mai popular model al său, Sandero.

În curând, Dacia Jogger nu va mai fi făcută la Mioveni

Hatchbackul care a terminat pe poziția secundă în topul vânzărilor de mașini noi la nivel european (în urma lui Tesla Model Y), va fi asamblată exclusiv în Maroc. Sandero a început cu dreptul și anul 2024 în materie de vâznări, iar constructorul a anunțat o serie de îmbunătățiri la capitolul siguranță ce vor ajunge și pe Sandero, dar și pe Jogger. MPV-ul mărcii este un alt model care va fi trecut pe liniile marocane pentru a face loc lui Bigster și Duster. De asemenea, în România va continua și producția lui Logan, model care rămâne în topul preferințelor românilor.

Acest aranjament „ar trebui să fie în regulă pentru următoarele 12 luni”, a spus Le Vot despre mutarea producției lui Jogger și Sandero în Maroc. Cele două modele sunt foarte similare până la stâlpul B. „Ulterior, însă, va fi nevoie să creștem producția”, a adăugat CEO-ul, citat de Automotive News. În 2023, Dacia a produs peste 650.000 de mașini din care aproximativ 550.000 au ajuns în Europa unde brandul de buget al Grupului Renault a atins o cotă de piață record de 4,3%. „În acest moment, nu vizăm alte piețe”, a explicat Bordeanu.

Dacia Duster și, mai apoi, Bigster îi vor ține ocupați pe cei de la uzina Dacia din România, pe lângă Logan

Dacia Duster, care va avea un preț de bază de sub 20.000 de euro, folosește platforma CMF-B, la fel ca și Sandero. Bigster, în schimb, este un model mai mare și folosește o versiune extinsă a aceleiași platformă. Este un model bun la drum lung, conform lui Le Vot, în timp ce Duster rămâne un SUV foarte abil pe teren accidentat. „Este folosit de fiecare serviciu silvic din Europa, inclusiv multe departamente de poliție”, a explicat Le Vot. Rămâne de văzut cât de popular va fi Bigster, Bordeanu spunând că reprezintă un pas în necunoscut pentru Dacia, dar că mașina a fost proiectată cu gândul la piața nemțească.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri