Dacia a profitat de noul sistem de eco-bonusuri implementat, începând din luna mai, de autoritățile din Italia pentru a se cățăra până pe poziția secundă în topul celor mai populare mărci de mașini noi din luna iunie. Țara peninsulară este, în continuare, la mâna Fiat, dar marca de buget a grupului Renault este tot mai aproape, în contextul în care vânzările de mașini electrice și hibride au crescut în Italia, transmite Automotive News.
Italia vrea să-i încurajeze pe cei care sunt în căutarea unui automobil nou să facă o alegere eco-friendly printr-un nou sistem de eco-tichete similar cu Rabla Plus din România. Datele din luna iunie, a doua lună de când programul este în aplicare, arată o creștere vertiginoasă a cererii pentru hibride, modele plug-in, dar și pentru electrice pure. Per total, piața de mașini noi din Italia a crescut cu 15% în iunie ceea ce este echivalent unui volum de 163.064 de unități.
Noile eco bonusuri au dus la o creștere a vânzărilor de EV-uri cu 118% (13.428 de unități), dar și la un salt de 30% pentru hibridele clasice (18.180 de unități), respectiv un plus de 18% pentru benzinarele obișnuite. În Italia, un eco bonus mai mic se aplică și pentru mașinile cu motoare termice eficiente, adică acele motoare care au emisii de CO2 cuprinse între 61 și 135 de grame per kilometru în ciclul de testare WLTP.
Un analist Dataforce, compania care strânge cifrele de vânzări din toată Europa, a declarat, însă, că creșterea generală a pieței de 15% este „firavă” și că acest avânt ar putea fi afectat de oprirea eco bonusurilor. În iunie, vânzările Fiat au crescut cu 30% până la un volum de 17.502 mașini. Dintre acestea, peste 10.500 de bucăți au fost Fiat Panda. Pentru a pune în context popularitatea modelului de oraș, Dacia a vândut în iunie un total de 11.771 de mașini pentru a se clasa pe poziția a doua în topul mărcilor.
Creșterea constructorului autohton față de aceeași perioadă a anului trecut a fost de 51 de procente, iunie fiind doar a doua lună din 2024 când Dacia încheie pe locul secund (după ianuarie). Ca o comparație, în iunie 2023, Dacia era al cincilea cel mai popular producător în Italia. Dintre mărcile din top 5, Dacia a înregistrat cea mai mare creștere year-on-year, cu 9% peste Renault (locul al cincilea). Topul este completat de Toyota și Volkswagen.
În clasamentul pe modele, Dacia este tot pe locul secund. În urma lui Fiat Panda se regăsește inamovabila Dacia Sandero, cu vânzări în creștere cu 69% până la 7.625 de exemplare. Sandero este, la zi, cea mai vândută mașină din Europa (care include Marea Britanie, dar și teritoriile EFTA).