Restricții de circulație în București: Noi lucrări de modernizare a liniilor de tramvai

Sursǎ foto: Facebook/ NicuÈ™or Dan

Restricții de circulație în București: Noi lucrări de modernizare a liniilor de tramvai

Restricţii de circulaţie vor fi impuse timp de 6 luni în zona Depoului Titan, având în vedere că încep lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe strada Nicolae Teclu, anunţă primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.

''Luni, 26 august, încep lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe strada Nicolae Teclu, pe porţiunea de acces în Depoul Titan. Acesta este cel de-al doilea şantier la care se încep lucrările de execuţie, parte din proiectul de reabilitare a 50 de km de infrastructură de tramvai din Capitală'', a scris Nicuşor Dan.

Pentru realizarea investiţiei este necesară introducerea unor restricţii de circulaţie pe str. Nicolae Teclu, care constau în instituirea sensului unic de circulaţie pe porţiunea cuprinsă între depoul de tramvaie Titan şi B-dul Theodor Pallady, sens Splai - Bd. Th. Pallady, şi implicit interzicerea accesului vehiculelor pe str. Nicolae Teclu dinspre B-dul Th. Pallady.

Restricţiile de circulaţie astfel impuse se vor menţine pe toată perioada de execuţie a lucrărilor de 6 luni, adică până la data de 25 februarie 2025, arată primarul general.

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, estimează că până la finalul celui de-al doilea mandat al său vor fi achiziţionate 250 de tramvaie noi, care se vor adăuga celor 100 cumpărate deja.

El a menţionat, la Euronews, că în acest fel se va ajunge ca toate tramvaiele din Capitală să fie dotate cu aer condiţionat. Potrivit edilului general, în prezent aproximativ 5% dintre autobuze, 50% dintre troleibuze şi 50% dintre tramvaie nu au aer condiţionat.

"Noi am reuşit cu aceste 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze care au schimbat alte vehicule similare, să ajungem - global, la nivelul tuturor vehiculelor - de la 52% la 74% (în ce priveşte dotarea cu aer condiţionat). Au fost nişte experimente făcute în mandatul trecut... în primul rând e foarte scump să pui aer condiţionat pe un tramvai - cam 100.000 de euro - şi n-a funcţionat. Două au luat foc, instalaţiile sunt grele, nu poţi să le pui decât în plafon... Flota noastră de troleibuze este de aproximativ 200, iar acum am mai adus 100. O să avem 300 din care o să începem încet, încet să casăm. Pe tramvaie e durerea noastră, pentru că sunt foarte scumpe: 2 - 3 milioane de euro/bucata. Am adus primele 100 cumpărate după 1989 şi vrem să mai cumpărăm 250 în acest mandat. Avem studiu de oportunitate, avem o direcţie de finanţare. În momentul în care o să avem 350 de tramvaie noi în Bucureşti, o să fie rezolvată şi problema aerului condiţionat pe tramvaie", a declarat Nicuşor Dan.

Personalizate pentru tine