De câte salarii are nevoie un român să-și cumpere o mașină second hand pe care nu o mai vrea un neamț

Sursǎ foto: Shutterstock

De câte salarii are nevoie un român să-și cumpere o mașină second hand pe care nu o mai vrea un neamț

România se află pe locul doi în topul țărilor în care locuitorii trebuie să muncească tot mai mult pentru aș permit o mașină la mâna a două, fiind depășită în acest clasament dezonorant doar de Portugalia.

Potrivit unei analize realizată de cei de la carVertical, pe baza salariului mediu pe fiecare țară și prețul mediu al unei mașini second hand decente. Nu vorbim de „cazanele” de câteva mii de euro.

După analizarea piețelor de mașini second hand din 23 de țări europene implicate în acest studiu, s-a constatat că, în Europa, în medie, este nevoie de aproape 10 luni de muncă pentru a cumpăra o mașină rulată. Multor șoferi le-ar putea fi dificil să achiziționeze o astfel de mașină.

România ocupă locul 2 din cele 23 de țări studiate – șoferii din țară ar trebui să muncească în medie 15,4 luni pentru a cumpăra o mașină la mâna a doua.

Șoferii portughezi ar trebui să muncească cel mai mult pentru a-și permite o mașină rulată medie, până la 22,4 luni, în timp ce sârbii sunt pe locul 3 cu 14,7 luni.

Finlandezii ar trebui să muncească cel mai puțin pentru o mașină – doar 2,7 luni, urmați de germani – 6 luni și de elvețieni – 6,1 luni.

Cei mai mulți preferă o mașină peste posibilitățile lor

(Click pentru a mări imaginea)

În realitate, cumpărarea unei mașini medii la mâna a doua ar putea dura cu mult mai mult, având în vedere că nicio persoană nu poate să economisească 100% din venitul său lunar.

Experții financiari recomandă, în general, să nu cheltuiți peste echivalentul salariului dvs pe 6 luni pentru o mașină. Cu toate acestea, în majoritatea țărilor chestionate, cumpărătorii de mașini încalcă această regulă cumpărându-și modele mai scumpe.

Gradul de accesibilitate a mașinilor variază puternic de la o țară la alta

În România, salariul mediu este de 832,2 euro și potrivit Instant.ro, românii cheltuiesc în medie aproximativ 12.800 de euro pentru o mașină rulată.

Cu toate acestea, alegerea unui vehicul este o decizie subiectivă bazată pe preferințele personale ale fiecărui șofer, preferințe care vor influența semnificativ prețul pe care șoferii ajung să-l plătească pentru mașina rulată pe care și-o doresc.

De exemplu, Volkswagen Passat și BMW Seria 3 sunt unele dintre cele mai populare modele de mașini din România.

Prețul mediu pentru Passat este de 18.500 de euro, șoferul mediu având nevoie de aproximativ 22,2 luni de muncă pentru a și-l permite. BMW Seria 3 costă în jur de 25.500 de euro, ceea ce înseamnă că este nevoie de aproximativ 30,6 de luni de salariu mediu pentru a-l cumpăra.

Cele mai scumpe mașini din Europa sunt alese de elvețieni. Prețul mediu al unei mașini second hand în această țară este de aproape 39.000 de euro. Cu toate acestea, salariul mediu din Elveția este cel mai mare dintre toate țările chestionate – 6.377 de euro.

Urmează austriecii cu un preț mediu de 28.500 de euro pentru o mașină rulată și portughezii cu 24.200 de euro. Deși costul unei mașini este similar în Austria și Portugalia, salariile diferă semnificativ: 2.600 de euro în Austria și mai puțin de 1.100 de euro în Portugalia.

Cele mai mici sume cheltuite pentru o mașină la mâna a doua sunt în Ucraina (aproape 5.000 de euro), Letonia – 7.500 de euro și Finlanda – 8.000 de euro. Puterea de cumpărare a acestor țări variază și ea foarte mult: salariul mediu în Ucraina este de 394 de euro, în Letonia 1.100 de euro, iar în Finlanda de peste 2.900 de euro.

În timp ce pentru unii șoferi poate fi prea scump să cheltuie o sumă echivalentă cu câteva luni de salariu pe o mașină rulată, trebuie amintit că vehiculele second-hand pot veni la pachet și cu costuri suplimentare. Multe mașini rulate sunt scoase la vânzare cu odometrele modificate sau având daune ascunse.

Personalizate pentru tine