Audi a anunțat că va închide uzina din Forest, în apropiere de Bruxelles, începând cu luna februarie a anului viitor. Deschisă în 1949 pentru a asambla vehicule Studebaker, fabrica a fost lovită de o scădere a cererii pentru modelele Audi Q8 e-tron și Audi Q8 e-tron Sportback, singurele făcute acolo. În ciuda acestor vești, constructorul german a confirmat că mai există discuții cu unii investitori, inclusiv o companie care ar vrea să asambleze vehicule comerciale acolo, scrie The Brussels Times.
În timp ce Volkswagen nu a luat, încă, o decizie finală pe subiectul închiderii de uzine în Germania, Audi face acest pas în cazul punctului de producție istoric din apropiere de capitala Belgiei. Astfel, din februarie 2025, când producția modelului Audi Q8 se va încheia, uzina își va închide la rândul său porțile.
Următoarea generație a SUV-ului de mari dimensiuni pe baterii va fi mutată în Mexic, iar Audi a transmis că nu a găsit un investitor atractiv pentru a păstra activitatea neperturbată în fabrica ce a produs, în trecut, peste un milion de exemplare ale celebrului Volkswagen Beetle. Constructorul cu sediul la Ingolstadt anunțase încă din iulie că intenționează să pună lacătul pe uzina belgiană, dar că este în căutare de parteneri interesați pentru o preluare.
În ultimele luni, s-au ținut mai multe rânduri de negocieri, iar la un moment dat a părut că uzina va fi salvată de chinezi, dar înțelegerea a căzut. De atunci, un grup de lucru separat explorează opțiunea unor utilizări alternative. În prezent, uzina are o capacitate de producție de 120.000 de automobile pe an, însă a produs doar 48.000 de unități în 2022 și 37.000 de unități în 2023 din cauza cererii slabe, scrie Autocritica. În viitor, însă, ar putea să fie asamblate acolo LCV-uri (light commercial vehicles / utilitare ușoare).
Conform Automotive News, Audi nu ar fi ajuns la o concluzie finală despre oportunitatea preluării uzinei de către un investitor pentru a o retehnologiza. Anterior, compania chineză interesată intrase pe fir deoarece uzina era deja operaționalizată pentru a asambla EV-uri. Până în februarie, la Audi Bruxelles vor lucra 3.000 de oameni. Nu este clar ce opțiuni vor primi din partea companiei germane în viitor, totul depinzând și de o posibilă preluară și schimbare a obiectului de activitate.