GALERIE FOTO | Audi colaborează cu SAIC la o gamă de modele electrice dezvoltate pentru China, dar nu are imaginație

Sursǎ foto: Audi

Gallery Vezi Galeria (11)

GALERIE FOTO | Audi colaborează cu SAIC la o gamă de modele electrice dezvoltate pentru China, dar nu are imaginație

Cuprins Articol:

Audi a prezentat noul AUDI E Concept, un model cu linie de break ce sugerează direcția pe care germanii o vor urma pentru a atrage din nou clienții din China. Cheia este chiar în numele noului prototip, căci „AUDI”, scris cu majuscule, este numele unui nou sub-brand care va activa doar pe piața chineză și care este rodul unui joint-venture dintre Audi și Grupul SAIC parafat anul trecut. Primul model de serie pe baterii sub numele AUDI va fi lansat anul viitor și, cu siguranță, va avea mai mult decât o fărâmă din E Concept în ADN-ul său, conform Reuters.

Recent, Audi a raportat un profit operațional în scădere cu 91% în trimestrul al treilea din acest an, vânzările scăzând mai ales în China, dar și în America și Europa. Tras în jos de lipsa de cerere, dar și de cheltuielile de peste 1,2 miliarde de euro aferente opririi producției la uzina de lângă Bruxelles, constructorul premium din Grupul VAG are nevoie de un restart pe piața chineză și speră că va reuși asta cu brand-ul AUDI. Noutatea? Lipsa cercurilor celebre, o relicvă a numelui interbelic Auto Union, care ar trebui să atragă cumpărători mai tineri.

De ce colaborează Audi cu chinezii de la SAIC

SAIC, unul dintre cele mai mari nume din industria auto chineză, a pierdut la rândul său din cota sa de piață tradițională pe piața locală, deci interesul este de ambele părți ca noul joint-venture să ducă la vânzări ridicate. Arhitectura ce va fi împărțită de toate modelele noi AUDI este co-dezvoltată de chinezi și germani, Audi dorindu-și să aibă acces la cunoștințele SAIC în materie de software.

CEO-ul Fermin Soneira a explicat, citat de Reuters, că speră să atragă noi clienți cu produse pline de tehnologie, inclusiv o ofertă vastă de funcții de conducere autonomă, dar și sisteme de siguranță active. „În medie, clienții [din China] sunt mult mai tineri decât oriunde altundeva în lume. În segmentul premium, ei au o vârstă cuprinsă între 30 și 35 de ani, în timp ce în restul lumii media este de 55 de ani”, a explicat Soneira în Shanghai, unde a fost prezentat AUDI E Concept.

O versiune de serie a acestuia va fi lansată cândva anul viitor, dar gama va fi completată de alte două modele. Unul dintre ele va fi un SUV ce va ajunge în reprezentanțe în cel mult trei ani. Producătorii sunt obligați, ca parte a tranziției către EV-uri, să-și reducă masiv timpii de dezoltare pentru mașini noi. La fel ca și Tesla sau Renault, și Grupul VAG a declarat în mai multe rânduri că vrea să aducă mașini noi pe piață, pornind de la zero, în cel mult 30 de luni sau 2 ani și jumătate.

Audi se chinuie să vândă mașini electrice în China

În primele nouă luni ale anului, Audi a vândut mai puțin de 15.000 de mașini electrice în China, conform datelor strânse de Asociația Producătorilor de Automobile din China. Prin comparație, rivali din segmentul premium ca NIO sau Xpeng au vândut de șapte sau chiar 10 ori mai multe mașini în aceeași perioadă de timp. În prezent, Audi comercializează mașini electrice în China sub sigla sa clasică, prin niște parteneriate mai vechi.

Concret, Audi Q4 e-tron este făcut în parteneriat cu FAW, în timp ce Q5 e-tron este asamblat împreună cu SAIC. De asemenea, până la finele anului, pe piața din China va fi lansat și Q6 e-tron, un alt model dezvoltat împreună cu FAW. Toate acestea nu respectă noua nomenclatură a mărcii prin care toate vehiculele cu motoare termice vor avea numere impare, iar cele electrice numere pare.

Audi E Concept, un sportback cu 764 cai putere

Noul E Concept prefațează una dintre eformele de caroserie pe care chinezii le vor putea achiziționa în viitor. Sub „piele”, care aduce aminte de un Lucid Air cu linie sportback, se află platforma ADP (Advanced Digitized Platform) care combină două motoare electrice pentru o putere totală a sistemului de 764 cai putere. În ciclul chinez de testare - care nu este atât de strict ca WLTP - noul concept are o autonomie de maximum 700 de kilometri.

Chiar dacă cea reală va fi mai mică, vorbim de o mașină care beneficiază de o arhitectură de încărcare pe 800v cu capacitatea de a recupera până la 370 de kilometri de autonomie în doar 10 minute. Dacă vrei performanțe, E Concept este capabil de o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde.

Ca dimensiuni, mașina măsoară 4,87 metri în lungime, respectiv aproape doi metri (!) în lățime. Ampatamentul este de 2,94 metri, ceea ce-l face mai mare decât un Audi A6. La interior, regăsim ecrane de infotainment și pentru instrumentarul de bord cu rezoluție 4K, cu o semnătură luminoasă în habitaclu marcată de linii paralele pe fețele ușilor, dar și în zona bordului. CEO-ul Audi, Gernot Dollner, a spus că E Concept este aproape de o versiune de serie viitoare.

Personalizate pentru tine