Audi a publicat un profit în scădere masivă în trimestrul al treilea al acestui an, producătorul german dând vina pe o scădere accentuată a cererii pentru bunuri de lux în China care s-a suprapus peste problemele cauzate de închiderea uzinei istorice din apropiere de Bruxelles, scrie Automotive News.
Problemele din interiorul Grupului VAG sunt arhicunoscute, dar ele nu afectează doar marca Volkswagen, ci și pe cei de la Audi și Bentley. Chiar și așa, Lamborghini, brand-ul cu cele mai scumpe modele din portofoliul grupului german, a raportat un volum de vânzări record în primele nouă luni ale anului.
Câți bani a făcut Audi în trimestrul al treilea
Sursă: Captură de ecran, raport T3 Audi / VAG
Între iulie și septembrie, Audi a strâns doar 106 milioane de euro, o scădere cu 91 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, vânzările mărcii au scăzut pe primele nouă luni ale anului în piețe cheie din Europa, America, dar și Asia.
În raportul financiar publicat recent, compania arată cu degetul și către o plată mamut de 1,2 miliarde de euro care reprezintă costul total al restructurărilor ce vor fi efectuate la uzina Audi Bruxelles, care își va opri activitatea în februarie anul viitor. „Observăm, de asemenea, un nivel de competiție tot mai mare la prețuri, atât în Europa, cât și în China”, a detaliat CFO-ul Audi Jürgen Rittersberger. La Bruxelles, Audi asambla doar modelul de lux 100% electric Q8 e-tron, a cărui cerere a scăzut laolaltă cu celelalte EV-uri din portofoliul premium al Grupului VAG.
Vânzările Audi au scăzut pe cele mai importante piețe
Sursă: Captură de ecran, raport T3 Audi / VAG
În primele nouă luni ale anului, divizia premium a Grupului VAG a suferit o scădere a vânzărilor, în ciuda performanțelor bune a mărcii Lamborghini. Pe cifre, asta se traduce printr-o reducere de 10,9 procente year-on-year, conform CarScoops. Doar în Statele Unite, vânzările au scăzut cu 16,8% în cazul Audi, cu un volum de doar 139.665 de mașini vândute în perioada ianuarie - septembrie.
În mod similar, comerțul în Europa a scăzut cu 9,8%, respectiv în China s-a observat o reducere de 8,5%. Deși aceste cifre arată rău, problemele sunt chiar mai mari pentru Bentley, care suferă: livrările s-au diminuat cu 26,6% pe primele nouă luni. Per total, întreg grupul a vândut 1,25 milioane de mașini în primele nouă luni ale anului, față de cele 1,4 milioane de unități în aceeași perioadă din 2023.
Sursă: Captură de ecran, raport T3 Audi / VAG
De aceea, veniturile s-au topit: de la 50,4 miliarde de euro în 2023, la doar 46,3 miliarde de euro anul acesta. De asemenea, profitul operațional al întregului grup a scăzut cu peste 50%: de la 4,6 miliarde de euro, la doar 2,09 miliarde de euro. Totuși, Audi trage speranțe că strategia agresivă de reîmprospătare a gamei, care a inclus lansarea a 15 modele și versiuni noi în 2024, va duce la o redresare a situației în Q4 și, mai ales, din 2025. Audi își pune speranțele mai ales în noul A5 (versiunea termică a lui A4 electric), respectiv în SUV-ul Q5.