Audi a anunțat un val de restructurări menit să aducă producătorului german economii de 1 miliard de euro. Brand-ul premium al Grupul VAG a anunțat că va trimite 7.500 de angajați acasă până în 2029, fiind vorba de o parte din forța sa de muncă din Germania, scrie Automotive News citând Reuters.
Audi speră să economisească 1 miliard de euro anual prin reducerile de personal
Producătorul german, care anul trecut anunța că va pune lacătul pe uzina sa din apropiere de Bruxelles, continuă să caute locuri de unde se mai pot face tăieri. Pe fondul scăderii alarmante a profiturilor, Audi apelează la surse alternative de venit pentru a-și susține planul ambițios de investiții.
În timp ce reducerile de personal, care vor viza mai ales departamentele de dezvoltare și cel administrativ, ar trebui să aducă economii anuale de circa 1 miliard de euro, constructorul vrea în continuare să investească în total 8 miliarde de euro în uzinele sale din Germania pentru a produce modele noi.
„Audi trebuie să se miște mai rapid, să fie mai agil și mai eficient”, a transmis CEO-ul Gernot Döllner. „Este clar că nu putem atinge acest deziderat fără niște ajustări de personal”, a declarat acesta.
Aceste noi reduceri de forță de muncă se adaugă peste cele anunțate anterior în sânul Grupului VAG. În total, disponibilizările vor afecta aproximativ 48.000 de angajați, inclusiv cei aproape 4.000 care vor pleca de la Porsche, conform unui anunț recent. Doar marca Volkswagen a lansat un plan de eficientizare ce include radierea a 35.000 de posturi, în timp ce 1.600 de oameni vor pleca acasă de la unitatea de dezvoltare a soluțiilor de software Cariad.
Decizia de a trimite acasă prin diverse metode a unui număr atât de mare de persoane a fost luată după ce Volkswagen a ales să nu închidă nicio fabrică din Germania, un subiect care a dus la o încleștare aprigă, anul trecut, cu sindicatele lucrătorilor.
Audi, vânzări în scădere cu 12% în 2024
Din 2019 și până în prezent, Audi și-a redus forța de muncă cu 9.500 de angajați din ramura de producție. Prin această mișcare, spuneau șefii companiei, au fost eliberate mai multe miliarde de euro ce au fost pompate în tranziția către mașini electrice. Astfel, marjele de profit erau estimate să crească de la 9% la 11%, dar rezultatele întârzie să apară.
De pildă, în primele 9 luni ale anului trecut, marja de profit operațional a mărcii Audi a coborât la 4,5% față de 7% cât era în aceeași perioadă a anului 2023. Per total, în 2024, livrările Audi au scăzut cu 12 procente ca urmare a cererii reduse pe piața din China - un simptom acut care afectează majoritatea producătorilor vestici de mașini.
Aceste ultime reduceri de personal - care reprezintă circa 14% din forța de muncă a mărcii Audi în Germania - ar trebui să ajute marca să lanseze noi modele ce vor fi produse la uzinele din Ingolstadt și Neckarsulm. Se pare că angajații din uzine nu vor fi loviți de disponibilizări.
Conform ultimelor informații, Audi vrea să construiască un model electric de buget la uzina din Ingolstadt, iar alte modele vor fi asamblate în fosta uzină a mărcii NSU.