Volkswagen a ajuns la o înțelegere cu sindicatul IG Metall, reprezentantul majorității angajaților din Germania a constructorului, dar asta nu înseamnă că problemele au dispărut. Deși nu va fi închisă vreo uzină, Volkswagen a confirmat că va disponibiliza 35.000 de persoane, își va remodela planul de producție pentru anumite modele și va reduce bonusurile conducerii în următorii doi ani, transmite CarScoops.
Recent, Volkswagen a anunțat că s-a ajuns la o înțelegere între conducere și reprezentanții angajaților pentru a evita închiderea vreunei fabrici din Germania. Pe fondul vânzărilor în scădere și a unei profitabilități ce amintea de anii de pandemie, constructorul cu sediul în Wolfsburg a luat în calcul închiderea a două uzine care produceau mașini, respectiv a uneia care făcea componente.
Volkswagen nu închide fabrici, dar trimite mulți oameni acasă
După anunțul că nicio uzină nu va ajunge cu porțile ferecate prea curând, Daniela Cavallo, șefa consiliului angajaților Volkswagen, a declarat că „niciun angajat nu va deveni redundant, nicio uzină nu va fi închisă, iar planul nostru salarial este securizat pe termen lung”. În urma acestui anunț, se părea că Volkswagen nu va recurge la disponibilizări pentru a face acele economii de miliarde de euro de care are nevoie în următoarele 12-18 luni de zile.
Totuși, Autocar a scris încă din urmă cu câteva zile că board-ul de conducere are în vedere reducerea forței de muncă din Germania cu până la 35.000 de persoane. Concret, se pare că multor angajați li se vor propune pachete de pensionare anticipată sau alte beneficii care să-i încurajeze să părăsească organizația.
Această informație a fost confirmată, conform sursei citate, dar ea nu vine singură. Asta pentru că reducerile de personal nu vor aduce decât economii de 1,5 miliarde de euro, iar pentru a mai economisi și alți bani Volkswagen a decis că va elimina bonusuri echivalente în valoare cu 10% din veniturile primite de 4.000 de persoane din structura de conducere pe următorii doi ani.
Această campanie de reducere a câștigurilor conducerii, coroborate cu o înghețare a salariilor angajaților de rând, va dura până cel puțin în 2030 când Volkswagen speră că finanțele sale vor fi asigurate și nu va mai trebui să strângă cureaua. De asemenea, Volkswagen a decis că va reduce producția la uzinele din Germania cu 734.000 de unități anual.
Volkswagen Golf, mutat în Mexic. Alte fabrici vor avea un scop nou
Producătorul german a mai decis și că, deși nicio uzină nu se va închide, două vor fi reorganizate și vor primi un alt scop operațional. Totul face parte dintr-o nouă strategie denumită 'Zukunft Volkswagen’ sau Viitorul Volkswagen. Prin această strategie, se vizează economii mult mai mari decât se anunțase anterior: Noi știam de o cifră de 4 miliarde de euro în reduceri de cheltuieli, dar prin noul plan se vizează economii pe termen mediu de 15 miliarde de euro.
Cum spuneam, două fabrici vor fi reorganizate, iar una dintre ele este așa-numita „uzină transparentă” din Dresda, locul de naștere al unor modele de lux ca Volkswagen Phaeton și Bentley Flying Spur. Mai recent, acolo a fost făcut Volkswagen e-Golf, dar și Volkswgen ID.3. Astfel, pe viitor, Cupra Born și Volkswagen ID.3 vor fi mutate la Wolfsburg, în timp ce toate modelele Volkswagen Golf vor fi asamblate exclusiv în Mexic, la uzina din Puebla.