Hyundai a anunțat o schimbare la vârful divizezi sale europene, Hyundai Motor Europe (HME). Astfel, de la 1 ianuarie 2025, Xavier Martinet, care a ocupat până acum poziția de Senior Vice-President Dacia și Director pe Marketing, Vânzări și Operațiuni, îi va urma lui Michael Cole în funcția de CEO și Președinte, se arată într-un comunicat.
Dacia este pe val. Constructorul autohton a lansat două SUV-uri noi în ultimele 12 luni, iar strategia sa de creștere și expansiune include alte două lansări în segmentul C, înainte ca noua generație Sandero să sosească în 2026-2027. Până atunci, cei de la Renault vor fi terminat dezvoltarea unei versiuni „de buget” a platformei AmpR Small folosite de Renault 5 și Renault 4, pentru ca hatchback-ul autohton să poată să primească și baterii.
Între timp, Sandero-ul aflat astăzi la vânzare este cea mai populară mașină nouă din Europa indiferent de canalele de achiziție, constructorul piteștean fiind lider pe segmentul retail (adică pentru clienții persoane fizice) de ani de zile. De asemenea, SUV-ul Duster, ajuns sla cea de-a treia generație, este de asemenea în topul celor mai vândute mașini pe Bătrânul continent și a fost nominalizat pe lista extinsă pentru trofeul „Car of the Year 2025” - iar asta fără să mai punem la socoteală succesul lui Jogger, la rândul său un lider în nișa sa.
Xavier Martinet, Senior Vice-President Dacia, Director Marketing, Vânzări și Operațiuni. Sursă foto: Dacia
Cum era poate de așteptat, toate aceste performanțe atrag și atenția rivalilor, iar unii dintre ei nu au stat cu mâna în sân. Coreenii de la Hyundai l-au „subtilizat pe Xavier Martinet, cel responsabil cu marketing-ul, vânzările, dar și tot ce ține de operațiuni la Dacia. Acesta are în spate o carieră de aproape trei decenii în industria auto, toate petrecute alături de Renault Group.
Martinet și-a început cariera la asistent în departamentul Sales & Marketing al Renault, în 1997. Au urmat apoi funcții tot mai importante, de la Sales Manager în cadrul Renault Retail Group și până la Managing Director al Renault Italia. Alături de Dacia, el a început ca VP și CMO, preluând frâiele apoi și pe departamentele de operațiuni și servicii comerciale.