Amazon cumpără 200 de camioane electrice de la Mercedes-Benz. Este cea mai mare tranzacție din istorie

Sursǎ foto: Amazon

Amazon cumpără 200 de camioane electrice de la Mercedes-Benz. Este cea mai mare tranzacție din istorie

Cuprins Articol:

Amazon a anunțat că va primi 200 de camioane 100% electrice Mercedes-Benz eActros 600 în cea mai mare tranzacție din istoria segmentului autotrenurilor „verzi”. Camioanele vor deservi nevoile logistice din Germania și Marea Britanie, scrie Reuters.

Camioanele vor intra în flota gigantului din e-commerce anul acesta și vor satisface cerințele operațiunilor de tip „middle-mile”. Asta înseamnă că vor realiza transporturi pe distanțe lungi, între centrele logistice Amazon, dar și între halele de sortare și centrele de livrări.

Cât costă Mercedes-Benz eActros 600

„Reducerea amprentei de carbon în domeniul transportului greu este o mare provocare a industriei de profil”, a declarat Andreas Marschner, VP la Amazon pe ramura de operațiuni sustenabile. Această comandă face parte din angajamentul Amazon de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2040.

Conform producătorului Daimler, aceasta este cea mai mare comandă primită vreodată pentru modelul eActros, care a fost lansat în 2023. La acel moment, Mercedes-Benz anunța că autonomia camionului, care este mai scump decât alternativa cu motor diesel, este de 500 de kilometri pentru versiunea eActros 600.

Cu un gabarit de 40 de tone, eActros 600 costă cel puțin 440.000 euro. Până acum, cei mai mari jucători din retail și comerțul online s-au chinuit să adopte camioanele pe baterii în rețeaua lor logistică din cauza limitărilor rețelei de încărcare publice pentru vehicule de mare tonaj, dar și din cauza autonomiei scăzute. Chiar și așa, imediat după lansare, Tesla a bătut palma cu PepsiCo pentru livrarea a câteva zeci de Tesla Semi. În funcție de încărcătură, camionul american are o autonomie de până la 800 de kilometri.

Ce investiții face Amazon pentru a folosi camioane electrice

Amazon a anunțat că va construi o rețea proprie de stații de încărcare de mare putere. Acestea vor fi localizate la centrele lor regionale și vor avea o putare de 360 kW, ceea ce va permite încărcarea bateriilor de la 20% la 80% în mai puțin de o oră. „Ceea ce înseamnă că respectăm toate prevederile cu privire la timpii de odihnă ai șoferilor”, a transmis Marschner.

Reprezentantul Amazon a recunoscut că dezvoltarea rețelei publice de puncte de încărcare pentru camioane este, încă, într-o fază incipientă, atât în Europa de Vest, cât și în Marea Britanie. Totuși, Amazon s-a arătat deschis să discute și să colaboreze cu Bruxelles-ul pentru a accelera acest proces.

„Chiar și pe cele mai importante coridoare rutiere de transport, stațiile de încărcare de mare putere sunt într-un număr foarte limitat”, a declarat Marschner. „Este o provocare deosebită, deoarece ne limmitează nouă posibilitatea de a utiliza aceste camioane”.

În România, puține companii din retail sau FMCG s-au aventurat să-și cumpere camioane electrice și, dacă au făcut-o, a fost vorba de achiziții de doar 1-2 exemplare, mai degrabă pentru a vedea ce înseamnă tranziția către această tehnologie. Chiar și așa, cele mai optimiste previziuni spun că, până în 2030, cam 30% din transportul de bunuri din România se va realiza cu camioane electrice.

Personalizate pentru tine