Vânzările Renault au crescut anul trecut cu 1,3%, rezultatele solide din trimestrul patru fiind sprijinite de noile lansări, care au compensat cererea slabă din lunile anterioare, a anunţat producătorul auto francez.
Creșterea vânzărilor Renault, sub nivelul din 2023
Totuşi, este o încetinire faţă de creşterea vânzărilor de 9% înregistrată în 2023, în condiţiile în care sectorul auto global auto s-a confruntat cu un an dificil, inflaţia afectând apetitul consumatorilor pentru noi vehicule, iar excesul de producţie din China a inundat piaţa.
Marţi, principalul producătorul auto european - Volkswagen AG - a raportat scăderea vânzărilor cu 2,3% anul trecut, pe fondul războiului preţurilor din China, cea mai mare piaţă a sa.
Aproape 1 din 10 mașini Renault vândute în Europa au fost electrice
Renault, care vinde în principal în Europa, a anunţat că a livrat 2,26 milioane de vehicule, o pondere din ce în ce mai mare fiind reprezentată de modelele hibride şi electrice, care au stimulat creşterea vânzărilor cu 6,1% în trimestrul patru.
Per ansamblu, 9% din vânzările Renault din Europa au fost vehicule electrice (EV), ponderea ajungând la 12% în trimestrul patru.
În cazul mărcii Renault, responsabilă pentru mai mult de două treimi din vânzările grupului, livrările EV au reprezentat 16% din volumele din Europa în trimestrul patru, le-a spus jurnaliştilor Fabrice Cambolive, şeful brandului Renault.
Aproape 20% din vânzările Renault din acest an vor trebui să fie vehicule electrice, pentru a îndeplini cerinţele UE privind emisiile de dioxid de carbon. Compania va raporta rezultatele financiare la 20 februarie.