Dacia Sandero, cea mai vândută mașină în Europa în luna ianuarie. Piața auto scade cu 2%

Sursǎ foto: VanderWolf Images / Shutterstock.com

Dacia Sandero, cea mai vândută mașină în Europa în luna ianuarie. Piața auto scade cu 2%

Cuprins Articol:

Dacia Sandero își va adjudeca prima poziție în cursa vânzărilor de mașini noi din luna ianuarie, conform datelor preliminare obținute de Dataforce și citate de Automotive News. Cu volume de 22.078 de mașini vândute în Europa (Uniunea Europeană, Regatul Unit și țările EFTA), Sandero are un avantaj inatacabil de peste 4.700 de unități în fața lui Volkswagen Golf, în ciuda unei scăderi de 12% pentru hatchback-ul autohton față de aceeași perioadă a lui 2024.

Dacia, în continuare pe primul loc în Europa

Dacia Sandero rămâne preferata europenilor, asta deși vânzările din ianuarie au scăzut cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu 17.354 de mașini vândute, și Golf-ul suferă față de ianuarie 2024, dar scăderea modelului compact german a fost de doar 6,2 procente. Podiumul provizoriu este completat de Peugeot 208, care se bucură de o creștere de 6,3% year-on-year și se duelează la baionetă cu Golf-ul, totalul parțial pentru 208 fiind de 17.320 de unități.

Pe poziția a patra în topul lunii ianuarie s-a aflat Volkswagen Tiguan, în creștere cu 29,4% față de ianuarie 2024 până la 17.142 de mașini vândute. În top cinci a mai intrat și Citroen C3, cu o creștere de 3,6%. De asemenea, ca o premieră, Dacia Duster a încheiat pentru prima dată pe primul loc în topul SUV-urilor de segment B și s-a aflat pe locul 7 în topul general cu 15.230 de unități vândute, un salt de 18,6% față de ianuarie anul trecut.

La popul opus, Tesla Model Y, cea mai vândută mașină în Europa și în lume în 2023, a început anul cu stângul. Cum noua versiune a fost lansată relativ recent în Europa, vechiul Model Y s-a chinuit să atragă clienți în ianuarie. Vânzările au scăzut cu 49 de procente până la 6.066 de unități vândute, ceea ce a poziționat Tesla Model Y pe locul 45 în topul celor mai populare 50 de modele. În ianuarie 2024, mașina se afla pe locul al 20-lea, iar crossover-ul electric american a terminat „cursa” vânzărilor din 2024 pe locul al patrulea.

Piața auto europeană a scăzut cu 2% în ianuarie

Privită în ansamblul său, piața de mașini noi din Europa a scăzut cu 2 procente în ianuarie față de situația din urmă cu un an. Asta deși Volkswagen, BMW și BYD au înregistrat creșteri, acestea fiind contrabalansate de pierderile celor de la Toyota, dar și a grupului Stellantis și Tesla.

Per total, piața europeană a absorbit 989.345 de unități în prima lună a anului, în scădere cu 1,7%, în condițiile în care 46 de constructori au vândut mai puțin în prima lună a acestui an decât în prima lună din 2024. Asta arată cifrele parțiale obținute de Dataforce, care contabilizează 98% dintre mașinile vândute în Europa.

Cele mai mari pierderi au fost înregistrate de marca Opel, parte a grupului Stellantis. Germanii au vândut cu aproape 11.000 mai puține mașini față de ianuarie 2024, în timp ce Tesla s-a prăbușit la rândul său cu vânzări totale în scădere cu 9.000 de exemplare.

Pe cifre, asta înseamnă o scădere de 46% pentru Tesla, totalul mărcii americane fiind de doar 10.491 de unități, dintre care peste 6.000 au fost Tesla Model Y. În schimb, gama de electrice a Volkswagen a crescut, cu familia ID pe un trend ascendent masiv: +203% față de ianuarie 2024, germanii atingând volume de 20.479 de EV-uri în condițiile în care fiecare model din gamă a avut creșteri de cel puțin 27%.

Tesla nu a fost învinsă doar de Volkswagen, ci și de BMW. Divizia i a mărcii bavareze a depășit Tesla cu volume totale de 13.715 unități, în creștere cu 36% față de prima lună a anului trecut. Campionul popularității a fost iX1, în creștere cu 63% și totalizând 3.883 de unități. Per total, vânzările de electrice au crescut cu 36% în ianuarie până la un total de 166.691 de bucăți, ceea ce se traduce printr-o cotă de piață de 16,8% pentru mașinile pe baterii.

Deși vorbim de o cotă mai mare decât cei 13% reușiți de EV-uri pe întreg anul 2024, Luca de Meo, CEO Renault, spunea că mașinile pe baterii ar trebui să reprezinte cel puțin 20-22% din totalul vânzărilor de mașini noi din Europa pentru ca marii constructori să evite noile amenzi aferente regimului mai strict de emisii de CO2 la nivel de flote care a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2025.

Personalizate pentru tine