GALERIE FOTO | Acesta este noul Audi A6 Avant. Germanii vor lansa berlina în aprilie

Sursǎ foto: Audi

Gallery Vezi Galeria (19)

GALERIE FOTO | Acesta este noul Audi A6 Avant. Germanii vor lansa berlina în aprilie

Cuprins Articol:

Audi a dezvăluit noua generație (C9) a celebrului model de clasă medie A6. Lansat inițial sub formă de break (Avant), A6 se prezintă cu un design evolutiv, soluții de motorizare variate, dar un portbagaj mai mic decât în trecut. Germanii au anunțat că versiunea în trei volume urmează să fie introdusă în luna aprilie, scrie Motor1.

Cum arată Audi A6 Avant în 2025

Audi a ales să debuteze noua generație a lui A6 cu caroseria Avant, acesta fiind primul model prezentat de când constructorul din Ingolstadt a anunțat că și-a regăsit busola logică și nu va mai redenumi modelele cu motoare termice pentru a le diferenția de cele electrice.

Luna trecută, germanii au transmis că vor păstra structura de nume cunoscută, după ce în 2023 spuseseră că toate mașinile cu baterii vor folosi numere impare în nume, în timp ce acelea cu motoare termice vor primi nume impare. Astfel, mașina pe care o privim în aceste poze ar fi trebuit să se numească A7 Avant, în condițiile în care surata „verde”, Audi A6 e-tron, a fost prezentată în vara anului trecut. Așadar, A6 rămâne A6 și, poate mai important, design-ul nu este atât de radical ca în cazul versiunii electrice.

Dacă acolo regăsim limbajul modern estetic cu globuri optice separate pentru poziții (Daytime Running Lights - DRL), respectiv pentru proiectoare, noul A6 cu motoare cu combustie vine cu un aspect mai „clasic” sau, mai degrabă, evolutiv. Revoluția nu este vizibilă din față și nici din spate, dar grila single-frame rămâne de mari dimensiuni, iar zona în care se ascund senzorii este acum mai generoasă ca niciodată (și arată mai rău, în conseciță).

Modelul termic folosește platforma PPC, în timp ce A6 e-tron este construit pe PPE, deci Audi rămâne fidel strategiei de a dezvolta platforme separate în funcție de motorizări. Ca și dimensiuni, noul A6 este cu cinci centimetri mai lung decât predecesorul său, dar ampatamentul câștigă doar 3 milimetri. Cu alte cuvinte, vorbim de o lungime de 4,99 metri, un ampatament de aproape 2,93 metri, dar o lățime mai mică de 1,88 metri.

Lansat tot anul trecut, noul A5, care este continuatorul pe linia lui A4, arată foarte similar cu A6, atât de mult încât diferențele sunt observabile doar cu un ochi fin antrenate. Diferențe sunt, de pildă, la nivelul farurilor, mai subțiri la A6 și disponibile cu tehnologie LED Matrix opțional. De asemenea, grila este mai lată față de cea de pe A5, iar sigla celor patru cercuri este poziționată mai sus pe A6.

Privită din spate, mașina arată destul de impunător, mai ales din cauza liniei portbagajului care coboară ușor, ceea ce afectează puțin și spațiul din portbagaj. Totuși, stopurile păstrează linia continuă de LED-uri, tehnologia OLED fiind disponibilă doar opțional. Eleronul din hayon ajută la aerodinamică, iar sub stopuri există mici guri de aer simulate.

Ce secrete ascunde interiorul lui Audi A6

La interior, Audi A6 oferă echipări interesante, dar doar pe versiunile superioare de echipare. Din standard, orice client are pe A6 Avant un hayon activat electric, în timp ce bancheta din spate este împărțită în trei și este rabatabilă.

În ciuda acestei facilități, capacitatea totală a portbagajului a scăzut față de generația trecută. Concret, portbagajul are un volum de 503 litri cu bancheta ridicată (față de 565 litri anterior), respectiv de 1.534 litri cu bancheta rabatată în comparație cu 1.680 de litri în trecut. O altă comparație defavorabilă poate fi făcută și cu rivalii de la BMW și Mercedes-Benz, ambele modele având portbagaje mai mari. BMW oferă la Seria 5 570 litri cu bancheta ridicată și 1.700 litri cu ea rabatată, iar Clasa E este chiar mai spațios: 615 litri sau 1.830 litri în funcție de poziționarea banchetei.

O schimbare poate fi văzută și la nivelul bordului, în sensul că planșa este foarte similară cu cea a lui A5 și, deci, foarte diferită de ce am văzut pe vechile A6. Postul de condus are deschidere către două ecrane: un instrumentar de bord digital de 11,9 inchi, respectiv ecranul central de infotainment de 14,5 inchi încadrat în aceeași ramă. Opțional, pasagerul din față poate avea ecranul său propriu de 10,9 inchi, o altă echipare opțională fiind un heads-up display (HUD).

Sistemul de infotainment rulează pe tehnologia Android, deci este compatibil cu suita de servicii de la Google, în timp ce un charger prin inducție pentru mobil este disponibil chiar și pe cea mai ieftină versiune. Contra cost, pe partea de sunet, clientul poate alege un sistem audio Bang & Olufsen cu 16 sau 20 de difuzoare, inclusiv boxe în tetierele scaunelor din față. Sistemul de infotainment poate capta comenzi vocale pentru GPS, de pildă.

Motorizări pe benzină și diesel, în continuare disponibile

Audi nu-i pune la perete pe cei care-și doresc și în 2025 motorizarea diesel, iar de la lansare vor fi disponibile trei motorizări. Cel de bază este un agregat de 2,0 litri TFSI pe benzină cu 204 cai putere și 340 Nm conectat la o transmisie automatică S-Tronic. Acest agregat cu patru pistoane trimite puterea către puntea față și permite o viteză maximă de 240 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8,3 secunde.

Mai mare, motorul V6 TFSI de 3,0 litri are 367 cai putere și 550 Nm și vine la pachet cu tracțiunea integrală Quattro. Această motorizare vine cu tehnologie micro-hybrid care include un sistem alternator-demaror de 48V, dar și un motor electric de 24 cai putere și 230 Nm alimentat de o baterie de 1,7 kWh (LFP) care ajută mașina să se deplaseze în modul full-electric la viteze foarte mici, prin trafic sau în parcare.

În fine, agregatul diesel de 2.000 cmc cu 204 cai putere și 400 Nm este împerecheat cu același sistem hibrid ca cel de pe versiunea pe benzină V6, diferența fiind o accelerație mult mai lentă de la 0 la 100 km/h (7 secunde cu Quattro pentru diesel față de 4,7 secunde pentru benzinară, în timp ce versiunea diesel cu tracțiune față are nevoie de aproape 8 secunde pentru a atinge această viteză). Totodată, viteza maximă este inferioară: între 238 km/h și 241 km/h la diesel-ul de 2,0 litri față de 250 km/h pentru versiunea V6 pe benzină.

În viitor, Audi dă asigurări că A6 va fi disponibil și cu motorizări plug-in hybrid, în timp ce o versiune S6 este și ea „în cuptor”. Germanii promit un comportament mai sportiv din partea modelelor cu tracțiune integrală, mai ales în cazul versiunii V6 pe benzină comandată cu diferențialul spate inteligent care poate modula cuplul prin tehnologia torque-vectoring.

Suspensia este de tip multi-link la ambele capete, în timp ce frânele folosesc tehnologie brake-by-wire fără vreo conexiune fizică între pedale și frânele hidraulice. Suspensia adaptivă opțională poate crește garda la sol cu doi centimetri sau poate lăsa mașina mai jos cu trei centimetri.

Audi a transmis că primele exemplare vor ajunge în showroom-uri din luna mai a acestui an, iar noi ar trebui să aflăm prețurile pentru România luna viitoare, când va fi dezvăluită și versiunea sedan.

Personalizate pentru tine