Audi nu își va mai denumi diferit modelele în funcție de tipul de propulsie. Care este motivul

Sursǎ foto: Audi

Audi nu își va mai denumi diferit modelele în funcție de tipul de propulsie. Care este motivul

Cuprins Articol:

Audi abandonează planurile de a-și redenumi întreaga familie de modele pentru a reflecta tipul de propulsie. În 2023, constructorul premium care face parte din Grupul VAG anunța că, în viitor, toate mașinile cu motoare termice vor avea nume care vor conține numere impare, în timp ce toate cele pe baterii vor avea nume cu numere pare. Acum, Audi pare că și-a revenit, scrie Automotive News.

În 2023, Audi anunța o schimbare de strategie la nivel de brand, în ton cu tranziția către electromobilitate. Concret, producătorul german urma să-și numească toate viitoarele modele pornind de la ce se ascundea sub capotă. Dacă mașina era electrică, atunci numele se încheia cu o cifră pară (cum este A4 sau Q6), în timp ce pentru modelele cu motoare termice erau rezervate cifrele impare (A5 sau Q3, de pildă).

Decizia a fost primită perplex de unele voci din spațiul public, inclusiv de unii fani ai mărcii, mai ales că a însemnat „pensionarea” unor modelele legendare. Spre exemplu, în vara anului trecut, atunci când Audi a prezentat noua generație a lui Audi A4 cu motoare cu combustie internă, acesta a primit numele A5, după scoaterea din producție a coupe-ului și decapotabilei care purtase același nume în trecut.

Audi revine la vechea convenție de nume

Dar schimbările nu au durat prea mult timp, Audi anunțând acum că revine asupra deciziei. Astfel, pe viitor, noile modele ale mărcii vor fi denumite în conformitate cu vechea convenție de nume, cu litera „A” pentru mașini mici, respectiv cu litera „Q” pentru SUV-uri și crossovere. Cifrele care urmează după aceste litere vor fi determinate de segmentul fiecărui model, nu de tipul de propulsie.

Toate modelele cu „A” vor avea o podea joasă, în timp ce toate modelele cu „Q” vor avea o podea înălțată, în timp ce denumirile adiționale „avant” și „sportback” vor fi folosite în continuare. Avant va fi, în continuare, un model cu caroserie de tip break, în timp ce Sportback va fi un automobil cu caroserie de tip fastback. adică un hatch sau o berlină cu siluetă de coupe și spate scurtat.

Pentru a diferenția modelele cu motoare clasice de cele electrice, Audi va reveni la brand-ul „E-Tron”, utilizat și în trecut. Toate EV-urile mărcii cu cele patru cercuri vor fi E-Tron, în timp ce modelele pe benzină vor purta sigla TFSI, iar cele diesel TDI. În plus, mașinile cu motoare termice și cu tehnologie plug-in hybrid vor avea un „e” adăugat la nume, lângă TFSI.

Primul model Audi care va fi denumit după noua convenție de denumire va fi următoarea generație a berlinei (și break-ului) de clasă medie Audi A6. Așadar, Audi A6 TFSI va fi modelul cu motor termic, în timp ce Audi A6 E-Tron va fi BEV-ul care va avea dimensiuni similare. Noul A6 va sosi în martie și, la fel ca până acum, versiunile sportive se vor numi S6 și, respectiv, RS6 pentru varianta cea mai potentă.

Audi nu va schimba retroactiv numele modelelor aflate deja pe piață

Cum spuneam, noua generație Audi A4 a fost una dintre primele care a „suferit” de pe urma deciziei de a diferenția tipurile de propulsie prin nume. Cu toate acestea, noul A5, așa cum este el cunoscut, nu va primi denumirea de A4 înapoi, conform oficialilor mărcii. Aceștia au comunicat că schimbarea de naming nu se va aplica retroactiv.

Marco Schubert, membru al board-ului Audi însărcinat cu vânzări și marketing, a declarat că decizia de a reveni la vechea strategie de denumire a modelelor a venit în urma unor discuții prelungite cu atât cu dealerii Audi din toată lumea, dar și în urma feedback-ului primit de la clienți.

Deși Audi spune că revenirea la vechea strategie se va traduce printr-o familie de modele cu denumiri mai intuitive, în principiu, această schimbare de strategie va duce la confuzie, cel puțin pe termen scurt, din cauză că modelele denumite după vechea doctrină, care nu a rezistat nici măcar doi ani, nu vor primi alte nume.

Pe piața din Germania, dacă adăugăm toate tipurile de caroserie, Audi are o gamă compusă din 81 de modele, singurul model cu nume diferit fiind berlina sportivă pe baterii E-Tron GT. În trecut, alte modele cu nume diferite erau coupe-ul cu două uși TT, respectiv supercar-ul cu motor central R8. Ambele, însă, au fost pensionate în 2023-2024.

Dacă privim în „ogrăzile” rivalilor de pe segmentul premium, BMW folosește litera „i” pentru a identifica mașinile electrice, în timp ce Mercedes-Benz și-a reunit EV-urile în familia „EQ”, care reunește atât derivatele din modele cu motoare termice (cum este EQB), dar și EV-uri dezvoltate pe platforme dedicate, cum este modelul de clasă medie EQE. Volkswagen, în schimb, folosește denumirea „ID” pentru EV-uri, dar francezii de la Renault nu au nume specifice pentru EV-uri și nici o familie anume, dar nici nu se suprapune vreo denumire pentru un model cu ICE și unul pe baterii.

Personalizate pentru tine