16 imagini
Cea de-a șasea generație a SUV-ului Subaru Forester este disponibilă și în România. Cu o singură variantă de motorizare care ascunde tehnologie mild-hybrid, Forester aduce un plus pe partea de siguranță, iar tracțiunea integrală este disponibilă și pe varianta de bază.
Cât costă Subaru Forester în România
Noul Forester începe de la 40.850 de euro în nivelul de echipare „Free”. Constructorul nipon oferă modelul cu patru nivele de echipare, „Style” începând de la 43.500 de euro, în timp ce „4Dventure” este 46.500 de euro fără alte opționale. Vârful de gamă, „Premium”, are un preț de 47.500 de euro.
Trebuie spus că, în prezent, Subaru derulează prin dealer-ul SMT o ofertă de lansare cu o reducere de 5.000 de euro (TVA inclus) pentru toate cele patru niveluri de echipare, astfel că prețurile sunt cuprinse între 35.850 de euro și 42.500 de euro.
Prin comparație, Dacia Bigster, un alt SUV hibrid de segment C, are prețuri cuprinse între 23.000 de euro (tracțiune 4x2 cu motorul TCe 130) și 29.500 de euro (tracțiune 4x2 cu motorul Hybrid 155). Principalele diferențe între cele două modele este că Bigster are dimensiuni mai compacte (4,57 de metri față de 4,67 metri în cazul lui Forester), iar Subaru nu oferă în prezent un sistem de propulsie full-hibrid. De asemenea, clienții Dacia pot alege și tracțiunea 4x2, dar și transmisia manuală, în timp ce toate Forester au tracțiune integrală și transmisie CVT.
Ce performanțe are noul Forester
Subaru continuă tradiția motorului boxer, iar Forester vine, într-o primă fază, cu o singură opțiune sub capotă. Este vorba despre motorul pe benzină de 2.000 cmc cu 4 cilindri care dezvoltă de unul singur 136 cai putere, restul de 16,7 cai putere venind de la motorul electric. Cuplul este de 182 Nm (ICE) și 66 Nm de la partea electrică.
Platforma Globală Subaru (SGP) a fost optimizată prin adoptarea unei structuri interne complete, utilizarea extinsă a adezivilor structurali și creșterea rigidității punctelor de montaj ale suspensiei rezultând o caroserie mai rigidă și mai ușoară pentru o mai bună dinamică la volan.
Rigiditatea torsională a șasiului a fost crescută cu 10% comparativ cu modelul anterior. Noul sistem de direcție electrică cu dublu pinion optimizat asigură un răspuns direct și natural, fără întârzieri, iar cursa pedalei de frână a fost îmbunătățită pentru un mai bun dozaj.
Noul Forester are în echiparea standard sistemul X-MODE cu funcție duală ce oferă acum asistență și la mersul cu spatele, și sistemul Hill Descent Control, care maximizează controlul și tracțiunea pe suprafețe alunecoase sau în pante abrupte. Cu o gardă la sol de 220 mm și unghiuri de atac, de rampă și degajare optime (20.4° / 25.7° / 21.0°), Forester oferă flexibilitate pentru o gamă largă de activități off-road și menține o capacitate de remorcare de 1.870 kg.
Tehnologie de conducere inteligentă pe Subaru Forester
Tehnologia standard de asistență la condus EyeSight a fost actualizată cu o cameră monoculară cu unghi larg și un nou radar frontal, îmbunătățindu-i semnificativ performanțele de recunoaștere. Acum include 15 funcții (5 noi, 7 îmbunătățite).
Printre funcțiile noi se numără și Sistemul de Oprire de Urgență în Condus (Emergency Driving Stop System) – o premieră pentru Subaru – care reduce riscul de accidente în cazul în care șoferul nu mai poate opera vehiculul (ex: urgență medicală). Sistemul de Monitorizare a Șoferului (DMS), echipare standard, vine cu funcții de siguranță și confort îmbunătățite nou-adăugate.
Noul Forester oferă vizibilitate optimizată datorită unor montanți proiectați strategic și a unei suprafețe vitrate mari. Funcții noi, precum Multi-View Monitor 360° (premieră pentru Subaru), oglinzi laterale asferice și lămpi LED de viraj, îmbunătățesc vizibilitatea pe timp de noapte.
Modelul este echipat standard cu nouă airbaguri, inclusiv un airbag lateral nou pentru șofer, care reduce severitatea coliziunilor între pasageri sau dintre pasageri și obiectele din habitaclu.
Ce oferă Forester la interior
Diverse ajustări au dus și la reducerea presiunii sonore în cabină, a zgomotului rutier și a celui produs de motor. În plus, tetiera și zona umerilor scaunelor din față au fost subțiate pentru o vizibilitate și un acces mai bun către locurile din spate.
Portbagajul oferă un spațiu generos, suficient pentru patru trollere mari (de la minimum 508 litri la maximum 1.720 litri cu bancheta rabatată) și este dotat cu cârlige și puncte de ancorare noi, sporind astfel practicabilitatea și confortul vehiculului.
Hayonul electric cu senzor de deschidere la picior (premieră pentru Subaru) este disponibil pentru o încărcare și descărcare mai ușoară. Noul Forester este echipat cu un sistem multimedia Full HD de 11,6 inci, cu operabilitate îmbunătățită. Funcțiile esențiale rămân accesibile prin butoane fizice pentru a minimiza distragerea șoferului.
Conectivitatea este îmbunătățită, incluzând Apple CarPlay wireless și Android Auto, plus suport pentru Apple Maps. Un încărcător wireless rapid de 10 W și porturi USB Type-C și Type-A sunt disponibile atât pentru locurile din față, cât și pentru cele din spate.
Exteriorul noului Forester a fost semnificativ redesenat. Partea frontală este mai lată și cu un aspect mai agresiv include o grilă îndrăzneață care se extinde spre farurile subțiri cu contur negru.
Aripile proeminente și linia laterală accentuată evidențiază designul robust al SUV-ului, în timp ce linia înaltă din spate conectează stopurile cu hayonul, pe care este gravat numele modelului, pentru un design mai solid și curat. Modelul este disponibil în 11 culori exterioare, dintre care 2 noi (inclusiv nuanța complet nouă River Rock Pearl), și cu jante de 18 și 19 inchi.



