Subaru ar putea pregăti o nouă mașină compactă pe baterii. Japonezii își extind gama de EV-uri pentru Europa

Sursǎ foto: Subaru

Subaru ar putea pregăti o nouă mașină compactă pe baterii. Japonezii își extind gama de EV-uri pentru Europa

Cuprins Articol:

Oficiali ai constructorului nipon Subaru au confirmat că un viitor model electric de clasă compactă, proiectat pentru medii urbane, este luat în calcul, dar lansarea sa depinde de succesul gamei actuale electrice, una ce a fost extinsă prin lansarea pe piața europeană a modelelor E-Outback și Uncharted, care se adaugă lui Solterra. Toate trei își au originea în parteneriatul pe care Subaru îl are cu Toyota, scrie Autocar.

Cum ar putea arăta noul Subaru de oraș

Subaru nu a mai comercializat o mașină de clasă compactă sau sub-compactă de mai bine de un deceniu, respectiv de când a fost pensionat micuțul Justy, în 2009. Totuși, trecerea mărcii la o gamă de BEV-uri ar putea schimba această realitate, după spusele lui Inoue Masahiko, șef pe dezvoltarea de mașini electrice la Subaru.

Noua mașină ar fi mai mică decât Subaru Uncharted și ar intra într-o competiție directă cu alte EV-uri de buget cu prețuri de circa 25.000 de euro așa cum este Renault 5 E-Tech electric sau Citroen e-C3. David Dello Stritto, Directorul Subaru Europa, a declarat că a urmărit succesul acestor modele, R5 vânzându-se deja în 30.000 de exemplare în Europa anul acesta.

„Trebuie să ne pregătim gama pentru toate cerințele clienților noștri”, a declarat oficialul mărcii, conform sursei citate. Dacă urmărim traseul de dezvoltare al Subaru, atunci un astfel de model ar fi bazat tot pe o platformă Toyota, așa cum s-a întâmplat și cu Uncharted și Solterra, acesta din urmă fiind primul EV Subaru și o mașină ce a primit un facelift și niște îmbunătățiri, odată cu lansarea celorlalte două mașini noi.

Solterra este înrudit cu bZ4x, respectiv Uncharted (lansat, alături de E-Outback și Solterra facelift săptămâna trecută) are practic aceeași structură ca și C-HR+. În trecut, Toyota a transmis că un Yaris pe baterii este în dezvoltare, deci o variantă Subaru ar putea fi dezvoltată destul de ușor.

În mod similar, în tabăra Dacia-Renault, viitoarea Sandero pe baterii (generația a patra) va beneficia de platforma AmpR Small folosită de R5, în timp ce urmașul lui Spring, care va veni chiar în 2026, va folosi aceeași arhitectură, dar scurtată, ca și în cazul lui Twingo.

Conceptul unui Subaru de oraș merită explorat

Șeful Subaru Europa, David Dello Stritto, a explicat că dezvoltarea unui model de oraș este luată în calcul, dar acest model nu va ajunge cel mai probabil pe piață înainte de finele deceniului. Asta pentru că, într-o primă fază, Subaru va aștepta să vadă cum performează Uncharted. „Vom avea nevoie de cam doi ani pentru a evolua performanța acestui nou model, deci abia atunci am putea lua o decizie”.

În România, Subaru și-a extins prezența prin lansarea noului Forester, iar reprezentanții Subaru Italia, care se ocupă și de importul modelelor nipone în țara noastră, speră la o creștere semnificativă a cotei de piață, mai ales că modelele Subaru nu ar fi afectate așa de mult de suspendarea Rabla.

„Noile limite pe CO2 înscrise în Programul Rabla sunt, ca să fiu onest, destul de scăzute în comparație cu emisiile noastre”, a explicat CEO-ul Subaru Italia, Nicola Torregiani. „Deci, pe noi, aceste subvenții [pentru modele cu motoare termice] nu ne interesează. Dacă un client Subaru s-a decis deja că-și dorește un Forester, el va face achiziția cu sau fără subvenții.”

Personalizate pentru tine