Într-o țară europeană în care mașinile electrice sunt tot mai populare, inspectorii au descoperit multe probleme pe modele Tesla vechi de cinci ani, care au fost chemate recent în service pentru o verificare periodică a mai multor componente esențiale precum direcția, suspensia sau frânele, scrie CarBuzz.
Tesla dă peste cap așteptările pe care le avem pentru mașinile electrice
O mașină electrică are mai puține componente care se pot strica în comparație cu o mașină cu motor termic. De aceea, mulți se așteaptă ca acestea să fie mai fiabile, iar studiile par să confirme această teorie. Totuși, atunci când un EV se strică, șoferul va avea de plătit mai mult în service decât dacă ar fi avut o mașină tradițională.
De asemenea, mașinile electrice fac mai rar accidente, dar posesorii lor le schimbă mai des, ca urmare a evoluției rapide a tehnologiei. Acum, o analiză a datelor de service culese în Danemarca arată că mașinile Tesla, cel puțin, ar putea să aibă probleme serioase care apar destul de repede.
În țara scandinavă, mașinile Tesla Model 3 produse în 2019-2020 (MY2020) au intrat în vizorul autorităților din cauza vechimii lor, posesorii acestor mașini fiind încurajați să treacă pe la atelierele autorizate pentru veerificări mecanice periodice. Echivalentul danez al RAR-ului a verificat, în 2024, 4.668 de mașini Tesla Model 3, iar dintre acestea 1.051 de exemplare au picat.
Asta se traduce printr-un procent de 23% de mașini Tesla care nu au trecut de testele de siguranță și rezistență tehnică față de doar 9% în cazul mașinilor electrice de la brand-uri rivale cu o vechime similară, transmite o Federație de profil din Danemarca.
Ce probleme s-au găsit pe mașinile Tesla
Inspectorii au înregistrat 1.392 de defecte la mașinile Tesla verificate în cadrul acțiunii de control, de trei ori mai multe decât s-au găsit pe alte mașini pe baterii. Cele mai răspândite probleme sunt la nivelul globurilor optice, a frânelor, a suspensiei, dar și a direcției.
Se pare că situația nu este izolată, inspectorii TUV din Germania descoperind probleme similare în cazul mașinilor Tesla aflate pe drumuri de 4-5 ani. În 2023 și 2024, Tesla Model 3 a fost pe ultimul loc în topurile de fiabilitate realizate de TUV.
Un reprezentant al autorității daneze a transmis că, deși au fost verificate doar mașinile Tesla Model 3 MY2020, și posesorii de exemplare mai noi ar trebui să se aștepte la probleme similare. „Va fi interesant, însă, să vedem cum se comportă Tesla Model Y la aceste teste, căci nu credem că vom găsi diferențe prea mari în cazul mașinilor Model 3 mai noi”, a transmis Lone Otto.