Ford, risc de faliment în Europa. Sindicatele tremură în ciuda infuziei de 5 miliarde de dolari

Sursǎ foto: Wall-Street.ro

Ford, risc de faliment în Europa. Sindicatele tremură în ciuda infuziei de 5 miliarde de dolari

Cuprins Articol:

Sindicaliștii germani se tem că viitorul este sumbru pentru divizia europeană a Ford, în ciuda unei infuzii de capital de 5 miliarde de dolari (4,4 miliarde de euro) venită direct de la cartierul general din Dearborn pentru a redresa ramura germană Ford Werke, aflată pe pierdere. Ce planuri de redresare vor fi puse în mișcare în anii următori, conform Automotive News.

Ford Germania primește bani, dar tot se împrumută prea mult

Recent, Ford a anunțat că va ajuta ramura sa germană, Ford Werke, pompând 5 miliarde de dolari în perioada următoare cu scopul de a ajuta organizația să se redreseze. Un plan de restructurare ce ar trebui să repună Ford pe un drum al profitabilității în Europa va costa 500.000 de euro și va fi pus în aplicare în următorii patru ani.

Anterior, conform unei înțelegeri ratificate în 2006, toate pierderile înregistrate de Ford Germania erau acoperite de Ford Statele Unite. Această ramură a Ovalului Albastru se ocupă de operațiunile Ford din Germania, dar și din restul Europei, având în grijă și uzinele din Spania.

Un reprezentant al principalului sindicat de la Ford Werke a transmis recent că pierderea liniei de creditare directă via Ford Motor Co. reprezintă o problemă mare pentru Ford Germania, care astfel își pierde plasa de protecție împotriva insolvenței.

În principiu, este acum posibil ca Ford Werke să intre în faliment peste doar câțiva ani dacă situația nu se schimbă. Până acum, „părintele” a fost mereu ca o umbră în apropierea „fiului”, dar această protecție s-a încheiat”, a declarat Benjamin Gruschka, reprezentantul sindicatului german.

De ce pierde bani Ford în Europa

Ford are probleme pe Bătrânul Continent de mai multă vreme, ceea ce ar putea provoca niște măsuri de coagulare a operațiunilor europene sub umbrela Ford Werke pentru o mai bună protecție împotriva insolvenței.

Ovalul Albastru se chinuie în Europa din mai multe motive, mai ales din cauza costurilor mari de producție, dar și a cererii în scădere pentru modelele sale. În total, Ford are datorii de 9 miliarde de euro, conform Automobilwoche. Dacă lucrurile nu se ameliorează, datoriile vor crește, punând tot mai multă presiune pe afacerile companiei.

La nivelul continentului, cota de piață a Ford pe segmentul mașinilor mici a scăzut la doar 3,3% în 2024 față de 4% în 2023, conform datelor ACEA. Pe fondul lipsei de interes a clienților din mai multe țări europene în modelele electrice, noile Ford Capri și Explorer pe baterii nu au fost niște povești de succes.

Ambele SUV-uri sunt construite în Koln și înlocuiesc mașinile mici făcute în trecut de Ford. Constructorul a eliminat, rând pe rând, modele populare ca Fiesta, Mondeo și Focus. Acesta din urmă va fi „pensionat” în noiembrie 2025. Nu demult, presa raporta că Ford ar pierde cam 45.000 de dolari pentru fiecare vehicul pe baterii vândute.

Anul trecut, Ford Explorer s-a vândut în doar 17.564 de exemplare, în timp ce noul Capri EV nu a trecut de borna de 2.000 de bucăți. O altă problemă pentru Ford Germania este că afacerea mult mai profitabilă de pe segmentul vehiculelor comerciale, unde electrificarea pătrunde ceva mai lent, este operată prin subsidiara Ford Marea Britanie, care-și umple astfel visteria, în timp ce afacerile cu mașini mici sunt în mâna Ford Germania.

Șeful Ford Werke, Marcus Wassenberg, a spus că este încrezător că Ford Motor Co. va continua să-și susțină ramurile britanice și germane și după ce se scurg cei patru ani pe care se va aplica planul de restructurare al Ford Werke. Pentru moment, reducerile de personal au fost limitate, majoritatea concentrându-se la fabricile din Germania. Concret, în 2023 au fost reduse 3.800 de posturi, un alt val de concedieri trimițând 4.000 de oameni acasă anul trecut.

Personalizate pentru tine