Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să instaleze 400 de camere fixe pe cele mai importante șosele din țară, crescând astfel acoperirea sistemului de monitorizare al traficului E-SIGUR.
Când vor fi montate camerele fixe promise de CNAIR
Știm că CNAIR, dar și Poliția Română, vor să suplimenteze numărul de camere și radare amplasate în ultima perioadă pe drumurile din țară. Până acum, CNAIR a anunțat că va adăuga 400 de camere fixe, în timp ce Poliția va închiria, pe o perioadă de doi ani, circa 1.100 de sisteme de supraveghere, care vor fi mobile.
Inițiativa face parte din planul autorităților de a reduce la jumătate numărul anual de decese provenite din incidente rutiere în următorii cinci ani. În continuare, România se află pe prima poziție în topurile europene legate de morții de pe șosele, chiar dacă cifrele au scăzut în ultimii ani de zile.
Oficialii CNAIR au anunțat că cele 400 de camere vor fi pe poziții abia începând de anul viitor. Până atunci, se execută modificări și la sistemul informatic care susține emiterea rovinietei. Modul de calcul al taxei de drum se va modifica, dar camerele nu vor urmări doar dacă o mașină circulă cu vinieta valabilă, ci și dacă respectă reglementările din Codul Rutier.
„Vom monta aceste camere pentru identificarea celor care circulă cu viteză prea mare pe drumurile naționale și pe autostrăzi”, a transmis Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Pe ce șosele se vor monta noile camere
În luna martie, sistemul de monitorizare al traficului E-SIGUR a fost pus în funcțiune la nivel național. Astfel, o arhitectură formată din 700 de camere și radare mobile „urmăresc” traficul din România, inclusiv în Capitală.
„În primă fază vom monta pe Drumurile Naționale cu risc, DN1, DN2, DN7, DN6 și pe sectoarele vechi de Autostrăzi, A1, A2 și pe A3 pe zonele unde nu au fost prevăzute din contract. Aceste camere radar se vor monta prin construcția efectivă a autostrăzii și alte camere care vor face parte din sistemul E-sigur pentru identificarea vitezei”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR.
„Ne aflăm într-o fază incipientă a sistemului. Tehnologia aflată pe acest dispozitiv radar își poate atinge ținta în 0.21 secunde, ceea ce face aproape imposibilă reacția conducătorului auto și are capacitatea de a se poziționa pe toate mașinile care depășesc limita de viteză,” a spus Bogdan Oproiu, director adjunct la Direcția Rutieră. Radarele care funcționează prim E-SIGUR are o rază de bătaie de 1 kilometru în ambele direcții.