RAR, avertisment cu privire la aerul condiționat din mașină, La ce trebuie să fii atent

Sursǎ foto: Shutterstock.com

RAR, avertisment cu privire la aerul condiționat din mașină, La ce trebuie să fii atent

Cuprins Articol:

Registrul Auto Român (RAR) a publicat o serie de sfaturi și avertismente pentru șoferi odată cu începerea sezonului cald. Registrul explică, într-o postare, despre diferențele dintre cele două tipuri de freon folosite, cel mai uzual, de automobilele din ultimele trei decenii, acest aspect fiind important pentru șoferii care-și repară instalația de climatizare a automobilului personal.

Care sunt diferențele dintre tipurile de freon folosite la mașină

„Este bine de știut că și instalația de climatizare este un element important al autovehiculului, care trebuie să beneficieze de atenție pentru a fi evitate probleme spontane sau care ar putea implica anumite costuri nedorite”, transmite RAR. În acest sens, Registrul a publicat o serie de sfaturi.

Există două tipuri de freon, și anume tip R-1234YF, care se folosește la mașinile fabricate după anul 2017, un gaz sigur și prietenos cu mediul, reglementat printr-o directivă europeană, și tip R-134A folosit pentru autovehiculele produse între 1995 și 2017, gaz care se va elimina din folosință odată cu schimbarea parcului auto”, arată sursa citată.

RAR subliniază că cele două tipuri de freon nu sunt compatibile, motiv pentru care șoferii trebuie să verifice care este tipul de freon folosit de sistemul propriei mașini pentru a evita stricăciuni.

Care este temperatura optimă pentru a evita problemele de sănătate provocate de aerul condiționat

„Verificați instalația de climatizare o dată pe an, recomandabil înaintea începerii sezonului cald, doar în serviceuri autorizate și care au personal specializat. Solicitați verificarea cantității de freon”, transmite RAR.

„Verificați filtrul care concură la buna funcționare a climei. Dacă neglijați aceste aspecte riscați îmbâcsirea filtrului de polen, depuneri de praf sau pietricele, încărcarea cu bacterii și mirosuri nedorite care pot avea efecte nocive asupra căilor respiratorii.”

„Verificările și reumplerea cu freon a climei auto, în funcție de serviceul ales, variază între 300 și 1.000 de lei.” Evident, prețul variază dacă alegi serviciile unui service oarecare față de serviciile de reprezentanță, unde marca mașinii poate dicta adaosul la piese și manoperă inclusiv pentru sistemul de aer condiționat.

„Ca și utilizare a aerului condiționat, este recomandat să-l mențineți pornit la o temperatură cuprinsă între 20 și 24 de grade Celsius, pentru ca diferența între temperatura de afară și cea din interior să nu fie exagerat de mare, și pe modul ”auto”, pentru a evita creșterea consumului de combustibil”.

Ca sfat general, când intri în mașină, cea mai bună metodă pentru a răci rapid habitaclu este să setezi climatizarea pe o temperatură mai redusă decât îți dorești înăuntru (~15 grade Celsius) și să lași ca aerul să se recircule în interior, vreme de câteva minute. După ce temperatura înăuntru a scăzut, poți opri recircularea pentru a permite ca aer din exterior să pătrundă înăuntru. Totodată, poți seta temperatura în media confortabilă, între 22 și 26 grade Celsius.

Personalizate pentru tine