Desi sunt o serie de argumente ca este bine ca angajatii sa munceasca de acasa, in continuare multi oameni cred ca de fapt aceasta practica ascunde lenevire si productivitate scazuta. Fiind un subiect sensibil, propunerea de a munci de acasa trebuie prezentata cu atentie sefului si argumentata solid.

Intreba-te daca esti pregatit

Munca de acasa suna ideal, insa in realitate nu este pentru toata lumea. Unii oameni prefer structura de birou, iar pentru acestia sa se organizeze singuri poate fi dificil. Inainte de a deschide subiectul cu superiorul, trebuie sa iti dai seama daca ti se potriveste munca de acasa.
Chiar daca te poti intoarce oricand inapoi la birou, experienta il poate influenta pe sef in a acorda si altora aceasta oportunitate. In plus, nu in toate joburile se poate munci de acasa, potrivit Business Insider.
Inainte de a deschide subiectul, pune-ti urmatoarele intrebari:
- Cat timp petreci in intalniri?
- Poti sa iti indeplinesti toate sarcinile in afara biroului?
- Poate crea compania conditii pentru munca de acasa?
- Esti fiabil si dai dovada de etica?

Inainteaza motivele potrivite

Motivele pentru care alegeti da lucrati de acasa pot fi flexibilitatea in a calatori sau mai mult timp petrecut cu copiii, insa nu acestea trebuie prezentate sefului.
Daca aveti o problema, precum un sot bolnav, drumul este lung sau costisitor, acestea pot fi argumente, insa nu spuneti niciodata ca munca de acasa va face mai fericit.
Incercati sa evidentiati beneficiile muncii de acasa in fata sefului. De exemplu, angajatii care muncesc in acest fel au un nivel de angajament mai mare, potrivit Harvard Business Review.
Ajuta si concentrarea pe rezultate, in loc de actiune. Cu mai putine lucruri care te distrag, ai putea sa atingi mai multe obiective si sa fii mai productiv fara a veni in fiecare zi la birou.

Solicita o perioada de proba

Daca dupa ce i-ai facut propunerea, seful tau inca nu se poate hotari, sugereaza sa stai o perioada in proba. Asta iti va de sansa sa demonstrezi ce ti-ai propus, si odata ce seful tau va vedea cat esti de productiv, ii va greu sa nu accepte aceasta forma de a munci de acasa pe viitor.

Daca accepta, odata ce ai primit unda verde pentru a munci de acasa, arata-i ca poti indeplini mai multe sarcini, cu rezultate mai bune.

Fii flexibil!

Desi din ce in ce mai multi angajatori sunt deschisi la munca de acasa, fiecare companie pare sa aiba un sistem diferit. Daca vrei sa lucrezi exclusiv de acasa, insa seful nu accepta, sugereaza aplicarea acestei variante pentru 2-3 zile pe saptamana. Ca si perioada de proba, aceasta va ofera oportunitatea sa demonstrati eficienta unui astfel de program.

Un alt angajament poate fi acela de a munci in general de acasa si de a participa la inalnirile importante de la birou. Aceasta varianta vine in ajutorul celor care au navete lungi de parcurs, putand fi evitate orele de varf.

De asemenea, poti propune varianta de a fi prezent in mod virtual la intalniri. Cu mijloace precum Skype si Google Hangout, poti fi la timp oricand are loc sedinta.

Argumenteaza din punctul de vedere al angajatorului

Obiectivul tau, ca angajat, nu este de a-l convinge pe sef ca vei fi mai fericit muncind de acasa, motiv pentru care trebuie sa te concentrezi pe interesele companiei.

Iata motivele pe care trebuie sa te focusezi pentru a-l convinge pe sef ca munca de acasa va aduce foloase companiei:

  • munca de acasa iti creste productivitatea;
  • scade costurile companiei;
  • creste rata de retentie a talentelor;
  • scade numarul de zile de concediu medical;
  • creste numarul de ore de munca, atunci cand dispare naveta.

Demonstreaza!

Daca vi se ofera oportunitatea de a lucra de acasa, dedicati-va 110%. Raspundeti la telefon si la e-mail-uri la timp, incercati sa terminati mai repede proiectele decat termenele impuse, datorita unui mediu fara elemente care sa va distraga atentia.

Pastrati productivitatea prin delimitarea unui spatiu din casa care sa fie dedicat doar lucrului si creati-va mediul necesar. De asemenea, stabiliti intervalul in care lucrati cel mai bine.

Sursa foto: munca de acasa, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri