Putem face plati rapid prin Internet, dar o relatie autentica cu oamenii nu se poate face printr-un click. Indiferent cat de mult ne ajuta social media si toate instrumentele, relatiile reale se creaza prin contact direct. Indiferent ca esti liderul unei echipe formate din 2 persoane sau al unei companii de 2.000 de persoane, pentru a reduce abstractizarea si a te apropia mai mult de oamenii tai iti recomand ceea ce eu numesc „Sistemul de 5 reguli pentru motivare prin dezabstractizare”, conform Revistei CARIERE.

Din fericire, traim in cele mai eficiente vremuri din punctul de vedere al tehnologiei si vitezei de transmitere a informatiei. Nu mai e nevoie de deplasari in alte orase pentru o sedinta cu o sucursala, ci ne putem conecta instant prin Skype sau alte servicii de video-conferinte. Cu cat economia evolueaza, cu atat gandim mai mult in cifre, in concepte abstracte si ne departam, in acelasi timp, de latura umana a conexiunilor dintre noi.

Simon Sinek, antropolog si autor al unuia dintre cele mai vizualizate discursuri TED, Start With Why, spune in cartea sa „Liderii mananca ultimii” ca un numar de oameni nu reprezinta oameni, ci un simplu numar si ilustreaza asta cu 2 exemple. Primul exemplu prezinta Siria anului 2014 si razboiul civil de dinaintea inceperii migratiilor masive spre Europa, cand poporul s-a rasculat impotriva dictatorului Bashar al- Assad. In acel moment erau peste 100.000 de sirieni omorati de catre armata.

Cel de-al doilea exemplu prezinta o tanara care zacea in mijlocul strazii unui oras din California, dupa ce a fost lovita de o masina. Pe acolo trecea intamplator un militar in rezerva, care i-a facut cateva manevre de resuscitare pana la sosirea ambulantei. Militarul in rezerva s-a uitat peste cateva zile la stiri sa vada starea fetei, dar a aflat ca murise.

Cititi articolul integral pe Revista CARIERE.

Sursa foto: Rawpixel.com / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Google: 62% dintre adulti consuma stiri pe retelele de socializare