Consumatorii sunt tot mai implicati in realizarea campaniilor de publicitate pe masura ce digitalul devine esential in comunicare. Iar specialistii in marketing si-au dat seama ca oamenilor le place nu atat publicitatea cat divertismentul”, a declarat pentru wall-street.ro, Johan Ohlson, directorul de creatie al agentiei de publicitate Saatchi&Saatchi Romania.
Suedezeul Johan Ohlson (35 de ani) conduce departamentul de creatie al Saatchi & Saatchi din ianuarie anul acesta, iar unul dintre targeturile acestuia cand a preluat aceasta functie a fost sa aduca mai multe premii in portofoliul companiei. In subordinea managerului se afla 22 de oameni.

De curand, campania Plant the Bill realizata de Saatchi&Saatchi si agentia de relatii publice Saatchi&Saatchi PR pentru Enel a castigat premiul Bronze Lions la categoria PR Environmental in cadrul Cannes Lions, cel mai mare festival de publicitate din lume. Campania si-a dorit sa produca o schimbare in comportamentul romanilor promovand serviciul de facturare online in detrimentul celui traditional pe hartie.

“A fost o idee fresh cu rezultate evidente. Mesajul este acela ca atat Enel cat si clientii Enel pot fi mai responsabili fata de mediul inconjurator. Dupa doar prima luna, peste 50.000 de clienti Enel alesesera deja serviciul de facturare electronic. Astfel, in luna martie, compania Enel a putut economisi peste opt tone de hartie”, a explicat managerul.

Ohlson a participat pentru prima data la Cannes in 2006, an in care a si castigat doua premii , un “leu” de argint si unul de bronz.

Acum, merg tot mai multi clienti la Cannes Lions. Inainte, predominau oamenii din agentii

„Eram cel mai fericit om. Pe atunci, festivalul era diferit fata de acum in ceea ce priveste petrecerile. Daca in 2006 agentiile isi inchiriau iahturi si isi organizau propriile petreceri, acum companiile de productie sunt cele care se remarca prin petreceri si cadourile oferite celor prezenti. Un alt aspect este legat de participarea clientilor care sunt prezenti la festival in numar tot mai mare. In trecut, agentiile trimiteau mult mai multi reprezentanti la festival decat acestia. De asemenea, lucrarile premiate erau diferite fata de cele de astazi, iar accentul nu se punea atat de mult pe rezultate”, afirma Johan Ohlson.

El adauga ca din 2006 si pana acum principala schimbare in advertising este integrarea digitalului in tot mai multe campanii.

“La unele agentii campaniile incep chiar pe digital si abia apoi sunt adaptate la mediile traditionale precum TV sau print. Consumatorii sunt implicati din ce in ce mai mult in implementarea campaniilor, iar conceptul de “crowd-sourcing”(n.red. externalizarea serviciilor catre un grup de persoane) castiga tot mai mult teren. Cred ca specialistii in marketing si-au dat seama ca oamenilor le place nu atat publicitatea, cat divertismentul, fara sa mai existe impresia ca tu in mod constant incerci sa ii vinzi ceva. Daca oferi mai intai divertisment, consumatorii vor cere produsul pe care il reprezinti”, mai spune creativul.

El adauga ca cele mai importante tendinte in publicitate sunt “ideile creative care fac jocul, ideile care ies in evidenta prin eficacitate”

Cum este piata de publicitate din Romania comparativ cu alte tari:

"Romania este in topul pietelor de publicitate din Europa Centrala si de Est, dar asta nu inseamna ca ar trebui sa ne oprim aici. Ar trebui sa ne uitam la tari precum Germania, Suedia sau Franta si sa ne dam seama ce le diferentiaza. Cred ca foarte importante in publicitate sunt cultura si relatia dintre agentie si client. Doar cand lucreaza ca o adevarata echipa, impartind atat succese cat si esecuri, agentia si clientul vor deveni parteneri care discuta probleme si solutii, si nu doar fac un schimb de briefuri. Astfel se creeaza o cultura in publicitate, iar munca, din partea ambilor parteneri, va fi la un nivel inalt. Daca fiecare dintre noi ne simtim responsabili pentru munca noastra, atunci cu siguranta vom depune un efort si mai mare. Vom putea fi la acelasi nivel cu tarile de top din intreaga lume doar atunci cand agentiile de publicitate vor gandi si implementa campanii care sa isi atinga potentialul maxim indiferent de notoriatea obtinuta in urma unui premiu la un festival international", afirma Ohlson.

Ce poate fi imbunatatit pe piata de publicitate romaneasca

In general, cred ca noi toti ar trebui sa indraznim mai mult. O idee grozava care nu are sprijin financiar pentru executie sau un spending media solid, nu va fi niciodata puternica. Exista, desigur, exceptii atunci cand campanii cu un buget mic obtin rezultate foarte mari. Este cazul “Plant the bill”, exceptie rara insa. Mi-as dori sa existe mai multa incredere in agentii din partea clientilor. Unii dintre noi chiar isi cunosc meseria foarte bine. Voi da si un exemplu: atunci cand te simti rau, nu mergi la doctor si ii spui exact ce sa faca, ai incredere ca doctorul stie bine ce face. Acelasi lucru este valabil si in publicitate. Romania are foarte multi tineri talentati si educati, tineri care ar trebui sa fie observati. Nu in ultimul rand, cred ca ar trebuie sa avem o comunitate a publicitarilor mult mai stransa, apropiata, putem invata foarte mult unii de la altii si ne putem asigura astfel, ca Romania va avea rezultate si mai frumoase la festivaluri. O Romanie puternica la festivalurile internationale va fi un avantaj pentru noi toti. Acesta este un principiu folosit in Suedia, iar Suedia este o tara care mereu a castigat, ceea ce automat aduce suedezilor o reputatie foarte buna si mai multi reprezentanti in juriu.

Cine este Johan Ohlson

Johan Ohlson si-a inceput cariera in publicitate in 1995, pana acum lucrand in opt tari pentru agentii precum BBDO Hamburg, Scholz & Friends Hamburg, Team One Varsovia sau DDB Varsovia. De asemenea, el a lucrat in reteaua Saatchi & Saatchi la Budapesta si Varsovia. Johan Ohlson a obtinut pana acum premii si nominalizari la Cannes, cel mai important festival de publicitate din lume, dar a obtinut si alte distinctii precum One Show Gold, Epica Gold, Eurobest Gold, Montreux Grand Prix.

Compania este membra a grupului de comunicare Centrade Saatchi&Saatchi, care anul trecut a avut o cifra de afaceri de circa 52,8 milioane de euro si un profit net de 1,7 milioane de euro. Din grupul condus de Radu Florescu mai fac parte agentiile Saatchi & Saatchi X (organizare de eveniment- BTL), Zenith Media (media), Saatchi & Saatchi PR (relatii publice), Pantone Studios (productie), Cable Direct (regie de vanzari) si Chainsaw Europe (servicii de post-productie audio si video).

Centrade Saatchi&Saatchi are in jur de 100 de angajati si clienti precum Toyota Romania, P&G (Ariel, Head & Shoulders, Pampers, OLAY), Raiffeisen Bank, Intersnack (Chio, Fiesta), PSI (Love Plus), United Way Romania, Special Olympics Romania

Printre principalii concurenti ai agentiei de creatie Saatchi&Saatchi se numara BV. McCann Erickson, Graffiti BBDO, Leo Burnett&Target, Ogilvy&Mather Advertising si Lowe&Partners.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri