"Daca ne gandim la atuurile femeilor aflate in pozitii de management, pot spune ca acestea sunt mai bune pe zona de inteligenta emotionala, sunt mai sensibile la ceea ce se intampla in jurul lor si aceste lucruri le ajuta in contextul in care interactioneaza mult. 90% din ceea ce fac femeile cu functii de management este interactiune", a declarat pentru wall-street.ro Carmen Baibarac, HR directorul companiei de audit si consultanta Deloitte Romania.

Deloitte are aproximativ 600 de angajati, dintre care 70% sunt femei. De asemenea, 40% dintre functiile de conducere sunt ocupate de femei.

Carmen Baibarac considera insa ca intr-un mediu de business dominat de barbati, femeile se vad puse in postura sa se apropie de profilul acestora.

"Din pacate, intr-o lume a barbatilor, ca sa aiba succes femeile imprumuta foarte mult din atributele lor, cel putin la suprafata si nu le lasa la iveala pe ale lor, tocmai pentru procesele de selectie sunt facute de barbati care cauta atribute similare. Ele imprumuta apetenta pentru riscuri, orientarea spre rezultat, derularea rapida a procesului de decizie", a aratat Baibarac.

In acelasi timp, ea considera ca reprezentantele genului feminin pot avea performante si fara incercarile de apropiere de stilul barbatilor.

Ar putea sa performeze si asa cum sunt ele, cred ca ar trebui sa lase la iveala mai mult din ceea ce sunt ele

Egalitatea dintre femei si barbati

Egalitatea de gen la locul de munca este o tema mult discutata la nivel mondial si preocupa constant marile organizatii. Un echilibru in acest sens ar putea fi atins in mai putin de 20 de ani de acum inainte, cel mai important obstacol care trebuie depasit fiind cultura masculina inradacinata, arata un raport al companiei de recrutare ManpowerGroup.

Citeste si:

Raportul, intitulat „7 pasi catre o incluziune constienta”, este bazat pe o cercetare calitativa printre 222 de lideri din 25 de tari, atat emergenti, cat si confirmati, de ambele sexe, reprezentand companii globale cu peste 500.000 de angajati.

Potrivit raportului, 3 din 5 lideri chestionati (59%) considera ca cel mai important factor pentru ca femeile sa ocupe o pozitie paritara in leadership-ul companiilor este o cultura neutra din punct de vedere al genului.

"S-a dovedit ca problema nu se remediaza de una singura, si ca abordarea laissez-faire, a neimplicarii, nu a functionat. Nu putem continua sa discutam si sa gasim explicatii pentru motivele pentru care exista mai putine femei in roluri de CEO si top management, sau pentru persistenta inegalitatilor in remuneratie. In conditiile in care liderii identifica o cultura masculina inradacinata ca principala cauza a nereprezentarii femeilor, dar majoritatea liderilor insisi sunt barbati, este clar ca sunt multe de facut. Daca companiile se raporteaza serios la includerea mai multor femei in roluri de leadership, incluzand in mod real pe piata muncii jumatate din talentele disponibile, atunci trebuie sa treaca de la programe si programele la o schimbare a culturii organizationale. Trebuie sa transforme discutiile in actiune”, a declarat Mara Swan, vicepresedinte executiv responsabil pentru managementul talentelor in cadrul ManpowerGroup.

Majoritatea respondentilor considera ca flexibilitatea este importanta in atragerea femeilor in roluri de leadership. In cazul femeilor din generatia Y accentul cade pe amplasarea flexibila (posibilitatea de a derula munca de oriunde), iar femeile din generatiile X si traditionalista (baby boomers) subliniaza optiunile flexibile in general, si accentul pe performanta, nu prezenteism (prezenta si numarul de ore petrecute la locul de munca). Barbatii pun accentul pe orarul flexibil, respectiv tehnologii care permit optiuni flexibile.

Citeste si Carmen Baibarac, HR Deloitte: Cand simt ca imi ating limitele, plec la 6 de la birou si ies in parc cu copilul

Iti recomandam si Obstacol greu de depasit: ce sta in calea egalitatii de gen la locul de munca

Sursa foto: xavier gallego morell, Shutterstock