7 secrete pe care le poti invata acum de la oamenii de succes

Poti sa te bucuri de reusite pe toate planurile invatand de la oamenii care au succes in viata.

Ii vedem peste tot. Afacerile lor sunt prezente constant in vietile noastre, fie ca ne cumparam un telefon, mergem la un film sau comandam o bautura. In spatele fiecarui brand cu notorietate se ascunde munca titanica a unui om si vointa lui de a muta muntii din loc pentru a reusi in viata. Toti au insa in comun cateva lucruri care ne fac sa ne intrebam daca nu exista o reteta a succesului pe care sa o putem aplica si noi cu aceleasi rezultate. Iata ce au in comun oamenii care se afla la carma unor afaceri profitabile:

Esti interesat de domeniul HR? Te invitam sa te inscrii la conferinta WS2GROW, din 3 noiembrie, in care vom vorbi despre cele mai potrivite metode de dezvoltare personala si despre cum poate fiecare organizatie sa isi dezvolte echipe puternice si lideri inspiratori.

Au o rutina de dimineata

Haosul lipseste din dictionarul unui antreprenor motivat si care stie ce vrea. Oamenii de succes se trezesc la aceeasi ora in fiecare zi si se asigura ca dorm suficient incat sa faca fata unei zile oricat de dificile, scrie Lifehack. Diminetile lor sunt organizate perfect dupa o rutina, indiferent ca fac miscare si iau micul dejun sau ca citesc revista presei si petrec timp pentru a-si stabili obiectivele pentru ziua respectiva.

Citeste si:
Analiză VTEX România:Provocările retailului la un an de la...
Analiză VTEX România:...

Au un program organizat in cel mai mic detaliu

Este esential sa te asiguri ca ti-ai notat data si ora fiecarei sedinte sau intalniri de afaceri si la fel de important este sa le ai trecute pe toate in acelasi loc. Aceasta organizare te ajuta sa nu uiti de niciun eveniment important si sa iti contorizezi mai usor timpul. Cand ziua incepe sa ti se aglomereze, un program te va ajuta sa iti prioritizezi mai bine sarcinile si intalnirile de lucru, astfel incat sa nu ratezi nicio oportunitate.

Poti folosi un laptop, telefonul sau varianta clasica si eleganta: o agenda in care sa iti notezi toate lucrurile importante. Astfel de agende de birou sunt nelipsite din sertarul oricarui CEO important, ai planificarea in cel mai mic detaliu pentru anul 2017, garantia ca nu se vor bloca niciodata si, in plus, iti vor da un aer de profesionalism si incredere atunci cand vei merge la o sedinta cu partenerii de afaceri sau cu potentialii clienti.

Citeste si:
Vicepremierul Raluca Turcan: Alegerile pot fi organizate în bune...
Vicepremierul Raluca Turcan:...

Inteleg importanta muncii in echipa

Multi dintre cei mai de succes CEO din lume si-au pus afacerile pe picioare cu ajutorul unui partener. Google a fost fondat de Larry Page si Sergey Brin, Apple de Steve Jobs si Steve Wozniak, iar Paypal a fost lansat de o echipa de cinci oameni. Succesul nu inseamna sa fii complet independent, ci sa poti lucra bine cu altii, sa stii cand e bine sa faci compromisuri si sa accepti alte idei, chiar daca difera de ale tale.

Daca lucrezi intr-o echipa cu mai multi oameni, comunicarea buna este o prioritate. Grupurile pe e-mail sau pe aplicatiile de mesagerie pot ajuta la o sincronizare mai buna, feedback pe proiectele la care lucrati si coordonare ca la carte.

Isi iau munca in serios

Citeste si:
Proiectul de buget al Sectorului 1 pe anul 2021 a fost respins
Proiectul de buget al...

Antreprenorii de succes cred in munca lor si stiu deja valoarea produsului sau a serviciului pe care il creeaza sau il vand. Este foarte greu sa te motivezi si sa fii productiv zi de zi, daca nu crezi in ceea ce faci. De aceea, orice CEO cu experienta stie ca nu trebuie sa se lase demoralizat cand cineva ii respinge ideile sau nu crede in proiectul sau.

Pentru a te tine pe calea corecta, stabileste-ti un plan de obiective pe termen scurt, mediu si lung si depune toate eforturile pentru a le atinge. Asta te va ajuta sa ramai concentrat asupra a ce ai de facut si este un sfat util mai ales in momentele in care ai tendinta de a te pierde in detalii si de a scapa din vedere imaginea de ansamblu.

Isi incep ziua cu sarcinile dificile

Multi oameni ajung la birou si isi intra in ritm efectuand mici taskuri care nu ii solicita foarte mult, lasand pe finalul zilei munca grea. Este o greseala foarte simplu de explicat: creierul nostru este mai alert, iar noi functionam la capacitate mai mare in prima parte a zilei. De aceea, cel mai bun moment pentru a pune la punct sarcinile care necesita o concentrare mai mare sau creativitate este dimineata sau la pranz.

Nu se panicheaza cand lucrurile nu merg conform planului

Cand cei din jurul lor incep sa fie stresati si anxiosi cand lucrurile nu merg bine, oamenii stapani pe situatie sunt cei care se fac remarcati. Ei gasesc rapid solutii la probleme si pot lua decizii cu mintea limpede, pentru ca isi dau seama ca nu pot controla totul si isi iau din timp si masuri de precautie. Sa gaseasca rapid rezolvari la probleme este in ADN-ul fiecarui antreprenor de succes.

Se relaxeaza si sarbatoresc dupa un succes

Este bine sa iti faci griji si sa te gandesti la businessul tau, cat timp poti veni cu schimbari si ajustari care sa aduca beneficii. Insa cand aceste lucruri nu depind de tine, grijile si sentimentul de neputinta nu vor face decat sa iti consume resursele de energie. Autorul Tim Ferris iti recomanda sa iti scrii intr-o agenda scopul pe care il urmaresti a doua zi, pentru ca te va ajuta sa fii mai motivat si sa te odihnesti seara, multumit ca ti-ai facut treaba in ziua respectiva. Nu uita sa iti iei o pauza pentru a te bucura si a sarbatori micile succese. Astfel, vei simti ca exista si recompense pentru munca pe care o depui, nu doar hopuri de sarit.

Care dintre aceste sfaturi ti se pare cel mai pretios? Pe care ai de gand sa le pui si tu in aplicare?

Sursa foto: Shutterstock, Milan Bruchter
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri