Te pregatesti sa parasesti jobul actual. Cum ar trebui sa iti dai demisia, ce ar trebui sa faci sau... sa nu faci? Studiile si sfaturile in acest sens abunda si, chiar daca nu se poate estima cum reactioneaza fiecare in acest caz, exista un sens in toate indicatiile cu privire la acest... moment din viata, conform Revistei CARIERE.

In primul rand, reperele obligatorii, pe care probabil le stii deja: demisia va contine declaratia angajatului, ea poate fi depusa doar in scris, se recomanda chiar folosirea unei recomandate, adica scrisoare cu confirmare de primire, pentru a se evita orice litigiu ulterior in perioada de concediu de odihna legal si inceput de preaviz si asa mai departe. Apoi, exista opt reguli pe care specialistii americani in resurse umane, si nu numai, spun ca ar trebui sa le respecti.

Cum ar fi:

1. Fa curatenie in calculatorul de serviciu. Nu intreba de ce, este bine doar sa stii ca inainte de a-ti prezenta demisia, trebuie sa iti faci curatenie in calculator si sa stergi toate documentele personale existente.

2. Nu scrie despre ceea ce nu ti-a placut la locul de munca! Oricat de mult ti-ai uri slujba, seful sau compania, nu scrie aceste lucruri intr-un email sau in cererea de demisie. Aceasta va fi anexata la dosarul tau si te va urmari multi ani dupa eveniment. Nu merita! Este mai bine sa pleci cu capul sus.

Citeste si:
Concediu fara plata: romanii isi iau liber pentru a munci in afara
Concediu fara plata: cum pot...

Citeste articolul integral pe Revista CARIERE.

Sursa foto: Angajat in timp liber/Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Regulile care ii fac pe angajati se renunte la un loc de munca