Daca vorbim de noutatile din piata muncii, millennials sunt deja de domeniul trecutului. Noua generatie de angajati, generatia Z, incepe deja sa intre in campul muncii, iar angajatorii trebuie sa ia in calcul caracteristicile noilor candidati inainte de a decide sa le ofere un post in cadrul companiei.

Sunt tineri, pragmatici si tanjesc dupa stabilitate financiara. Noul grup incepe sa conteze in campul muncii, cei mai batrani angajati din aceasta generatie avand 23 de ani, desi unii pretind ca doar cei nascuti dupa 2000 fac parte din generatia Z. Indiferent de criteriul de includere intr-o generatie sau alta, tinerii care au implinit 18 ani incep sa lucreze cu acte in regula, iar tendinta generatiei Z de a fi noua categorie de angajati se va accentua in urmatorii ani. Prin urmare, generatia Z va fi principalul subiect de discutie pe piata muncii, mai ales ca cei mai batrani angajati din generatia Millennials se apropie de varsta de 40 de ani si nu va mai dura mult pana vor ajunge la pensionare.

Te invitam la conferinta WS2GROW, organizata de WALL-STREET.RO, un spatiu de dezbateri in care specialisti de HR, traineri, antreprenori, consultanti si jurnalisti vor incerca sa afle care sunt cele mai potrivite metode de dezvoltare personala si cum poate fiecare organizatie sa isi dezvolte echipe puternice si lideri inspiratori, avand in vedere necesitatea tot mai acuta a dezvoltarii angajatilor, de la baza la varf, imediat dupa recrutare.

Speakerii evenimentului sunt Cristina Savuica, Chief Happiness Officer Lugera, Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill, George Didoiu, Director asociat Departamentul Birouri Colliers International, Sorin Faur, fondator Academia de HR, Dorin Badea, General Manager Result Development, Mihalea Feodorof, Owner Yourway Life & Career Coaching, Andrei Dragu, Business Development Director V8 Interactive.

Iata care sunt cele mai pregnante diferente dintre cele doua generatii si la ce trebuie sa se astepte angajatorii de la generatia Z, potrivit inc.com, care la randul sau citeaza The Wall Street Journal.

Mai putin inclinati in a-si asuma riscuri

Acest aspect este pe de o parte pozitiv, pe de alta parte, negativ. Este mai putin probabil ca tinerii din ultima clasa de liceu din generatia Z sa fi baut alcool si sa fi facut sex la fel de mult ca tinerii de aceeasi varsta din generatiile trecute. Acest lucru denota responsabilitate, dar si faptul ca sunt mai putin inclinati in a-si asuma riscuri. De asemenea, tinerii din generatia Z nu sunt mari fani ai sofatului si multi nu detin permis de conducere, ceea ce arata ca sunt mai precauti, dar si mai dependenti de ceilalti.

In teorie, o cauza ar fi faptul ca isi petrec atat de mult din timp pe smartphone incat nici nu mai au nevoie sa iasa din casa pentru a interactiona cu altii, pentru a face sex sau pentru a consuma alcool. Inseamna, de asemenea, ca nu si-au infruntat problemele sau oamenii fata in fata. Cand vorbesti pe Messenger, poti oricand sa parasesti discutia, in timp ce intr-o intalnire este nepoliticos sa te ridici brusc fara sa raspunzi.

Pentru acesta caracteristica a generatiei Z, este posibil ca angajatorii sa fie nevoiti sa faca sesiuni speciale de coaching despre comportamentul in grupuri, in special acolo unde nu exista o structura bine definita, cum este cazul unei conferinte, de exemplu. De asemenea, este posibil sa fie nevoie de comunicare prin intermediul mesajelor sau emailurilor, mai degraba decat adresarea directa. Acestea sunt obiceiurile de comunicare ale generatiei Z.

Neinteresati de self-employment, dar interesati de finante

Generatia Z isi doreste securitate financiara; 82% din absolventi isi stabilesc o prioritate din acest aspect, in timp ce doar 36% dintre bunicii lor puneau aspectul financiar pe primul loc in 1970.

Totusi, tinerii din generatia Z nu sunt extrem de interesati in a obtine aceasta securitate financiara prin deschiderea propriei companii, ceea ce inseamna ca sunt mai inclinati sa ramana intr-un loc stabil si sa incerce sa-si croiasca drum pe scara ierarhica. Cei mai batrani angajati ai generatiei Z au 23 de ani, iar modul in care se va desfasura aceasta ascensiune ierarhica ramane de vazut, insa un lucru este cert: nu isi doresc sa fie pe cont propriu chiar acum.

Acest aspect merge mana in mana cu toleranta lor mai mica la riscuri despre care aminteam mai sus. Un job iti ofera un salatiu constant, in timp ce propriul business presupune multe riscuri.

Generatia Z este, de asemenea, mai putin dispusa sa ia un credit pentru studii; au vazut la parintii si fratii mai mari efectele devastatoare. 47% dintre tinerii din primul an de facultate au luat un credit pentru studii in 2016, dar procentul este in scadere din 2009, cand se ridica la 53%.

Pentru angajatori, acest lucru inseamna ca trebuie sa isi schimbe beneficiile. Companiile care ofera ca beneficiu scutirea de la plata creditului, practicata mai ales in SUA, trebuie sa se reorienteze catre alte beneficii financiare pentru a atrage cei mai buni si straluciti angajati din generatia Z.

Mai diversi decat generatiile anterioare

Generatia Z intelege diversitatea rasiala pentru ca au trait-o. Sunt mai multi hispanici in generatia Z decat erau in generatia Millennials sau X. Si multe alte rase mixte. Ce inseamna acest aspect? Ca pe langa rase diferite, au crescut in si cu diferite atitudini vizavi de homosexualitate si sexualitate in general. Cu alte cuvinte, diversitatea face parte din experienta lor de viata.

Acest aspect variaza, desigur, in functie de locatie, insa angajatorii nu trebuie sa fie suprinsi daca obiectivul lor de diversitate este o normalitate pentru angajatii din generatia Z.

Nu sunt toti la fel

Angajatorii trebuie sa isi reaminteasca sa nu lase grupul sa puna in umbra individul, sa vorbesca cu fiecare angajat in parte despre nevoile sale in cadrul companiei si sa nu presupuna ca toti sub varsta de 23 de ani sunt la fel.

Sursa foto: By Rawpixel.com/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri