Să fim sinceri: zborurile cu avionul nu sunt foarte confortabile dacă nu ești la business class – și uneori, nici chiar atunci. Există însă gesturi și acțiuni care îi pot scoate din minți pe ceilalți pasageri, chiar dacă ție ți se pare că nu faci nimic greșit.

Compania Skyscanner, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de turism mondială, a realizat un studiu privind cele mai enervante lucruri pe care le fac pasagerii în timpul unei călătorii cu avionul. Chiar dacă respondenții au fost din Statele Unite, se aplică perfect și zborurilor de la noi, indiferent că vorbim de curse low-cost sau nu.

7. Să îi ceri unui pasager să facă schimb de locuri cu tine

Peste 30% dintre respondenți au indicat că îi deranjează atunci când un alt pasager îi întreabă dacă sunt dispuși să facă schimb de locuri. Potrivit Business Insider, liniile aeriene recomandă ca astfel de schimburi să fie făcute prin intermediul echipajului de cabină. Pe de altă parte, e greu să refuzi un asemenea schimb când e vorba de membrii unei familii care vor să stea împreună.

6. Să folosești ambele brațe ale scaunelor

În jur de 31% dintre cei 2.000 de pasageri incluși în studiul Skyscanner spun că li se pare enervant când vecinii folosesc ambele brațe ale scaunelor din avion, deși teoretic acestea sunt comune, cu excepția celor din margine. Discuția privind regulile de politețe în acest sens este veche și consensul pare a fi acela că trebuie să împarți, chiar dacă ești pe locul din mijloc.

5. Să îți dai scaunul pe spate

În jur de o treime dintre cei chestionați se declară deranjați de situația în care pasagerul din fața lor dă scaunul pe spate. Este și mai enervant în zborurile lungi, atunci când se întâmplă acest lucru în timpul unei mese. Pe de altă parte, faptul că există această opțiune indică și că e normal ca ceilalți pasageri să se aștepte să o folosești

4. Să îți scoți pantofii (eventual și șosetele) în timpul zborului

Doar 35% dintre pasageri spun că sunt deranjați de acest gest, destul de comun în zborurile lungi. Dincolo de faptul că este enervant pentru ceilalți să te descalți, nu este nici igienic: cabinele avioanelor nu sunt cele mai curate locuri posibile. În același timp, liniile aeriene oferă în general șosete sau papuci pe zborurile transatlantice, un semn clar că nu consideră acest gest drept inacceptabil.

3. Să vorbești mult și tare în avion

Aproape 40% dintre respondenți spun că îi enervează pasagerii gălăgioși, mai ales acei care vor să facă conversație cu persoane necunoscute.

2. Să vorbești la telefon pe speaker

42% dintre cei chestionați sunt deranjați de acest obicei, care devine din ce în ce mai obișnuit nu doar la decolare sau aterizare, ci și în timpul zborurilor, pe măsură ce tot mai multe linii aeriene oferă wi-fi în avion.

1. Să îți tai unghiile

Dacă vă imaginați că tăiatul unghiilor în avion, metrou, tren sau tramvai e un obicei românesc, vă înșelați. Cei mai mulți dintre pasagerii chestionați în studiul Skyscanner spun că îi enervează cel mai tare atunci când un alt pasager își taie unghiile sau le dă cu ojă. Astfel de situații sunt mai dese decât ați crede, dovadă numeroasele clipuri de pe TikTok.

În 2022, un studiu similar realizat de Skyscanner indica alte obiceiuri enervante. Pe locul 1 era acum un an lovirea scaunului din față, urmată de vorbitul tare și de flatulențe. În top ar putea intra însă și alte gesturi, cum ar fi aplaudatul la aterizare sau accesul în cabină cu bagaje supradimensionate.

Sursa foto: wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri