Pe langa job in sine, cel mai important factor care determina cat de bine se simt oamenii la locul de munca este reprezentat de mediul de lucru. Acesta cuprinde totul, de la relatiile cu colegii si superiorii, pana la cultura organizationala, oportunitatile de avansare, cum arata birourile si cat de flexibil este programul.

Un mediu de lucru pozitiv si prietenos ii face pe angajati sa vina cu placere la serviciu si ii motiveaza sa ramana productivi si loiali companiei, scrie Forbes. De altfel, acesta este si un factor de decizie in alegerea unui job, mai ales in cazul tinerilor din generatia Millennials, ale caror asteptari sunt mai mari si mai bine definite decat cele ale generatiilor precedente. Iata care sunt aspectele pe care ei le considera esentiale in crearea unui mediu de lucru placut:

Un birou modern si functional

Atunci cand lucreaza intr-un mediu care le stimuleaza imaginatia, ii incurajeaza sa fie creativi si le pune la dispozitie toate facilitatile, tinerii se dezvolta cu o rapiditate uimitoare. Un birou decorat modern, cu spatii create special pentru relaxare, cu cantine in apropiere si usor accesibil cu mijloacele de transport in comun este o alegere inteligenta pentru multe companii de top. De exemplu, in parcurile de birouri dezvoltate de Genesis Development, al carei presedinte este omul de afaceri Liviu Tudor, se afla sute de birouri ale unor multinationale de succes, care se bazeaza foarte mult pe recrutarea tinerilor talentati, pe care ii atrag cu joburi si spatii de lucru ca in strainatate.

O comunicare deschisa si transparenta

Crescuti in era tehnologiei si a comunicarii rapide, Millennials nu mai tolereaza nici lipsa de transparenta, nici bresele in comunicare. Ei vor sa stie ca vocea le este auzita, vor sa se simta legati cumva de companie si abia atunci munca lor capata cu adevarat insemnatate. Un tanar motivat, care lucreaza pentru un obiectiv precis, este in stare sa mute muntii din loc, daca stie ca acest lucru va aduce succesul firmei si recunoasterea contributiei sale de catre sefi si colegi, potrivit Hongkiat.

Insa, pentru ca acesti tineri sa ajunga sa simta ca fac parte din companie, este necesar sa fie informati corect si complet despre deciziile care ii afecteaza, fie si indirect, si sa li se ceara parerea atunci cand se fac schimbari. Pentru ca nu le este teama sa se faca auziti, ei pot veni cu idei si contributii importante, iar sedintele de brainstorming sunt pentru ei o sansa de a se face remarcati, asa ca isi vor pune la bataie toate abilitatile pentru a veni cu solutii si strategii bune.

Un echilibru intre viata profesionala si cea personala

Angajatorii le recunosc meritele si ii recompenseaza adeseori pe acei angajati care petrec ore multe peste program si isi sacrifica timpul liber pentru a se ocupa de sarcinile de la serviciu sau pentru a-si imbunatati performantele. Perfectionisti sau „workaholici”, cum sunt numiti adeseori, este natural ca acesti oameni sa iasa in evidenta, insa recompensarea lor incurajeaza acest tip de comportament si ridica stacheta pentru toti ceilalti angajati.

Aici trebuie sa intervina managerii, care trebuie sa se asigure ca angajatii lor nu se expun sindromului de „burnout”, acea epuizare fizica si psihica dusa la extrem, si ca pastreaza un echilibru intre serviciu si viata personala. Un sef care isi apreciaza echipa ii va trimite acasa pe cei care au tendinta sa stea mult peste program si va interveni atunci cand volumul de munca devine imposibil pentru angajatii sai.

Oportunitati reale de avansare si de dezvoltare

Millennials duc vieti active, sunt mereu in cautare de noi experiente si nu se tem sa isi asume riscuri. De aceea, ei se plictisesc mai repede si se plafoneaza la locul de munca, daca petrec foarte mult timp avand aceleasi indatoriri si sarcini de serviciu. Unele companii incearca sa combata acest efect si le permit angajatilor sa petreaca o luna sau doua pe an intr-un alt departament. Angajatii au sansa de a invata lucruri noi, de a intelege mai bine cum functioneaza businessul si pot interactiona mai usor cu ceilalti colegi.

De asemenea, un sistem echilibrat de promovare si recompense bazat pe vechime, experienta si performanta este un bun factor de motivare pentru tineri. Cei din generatia Millennials se ataseaza mai greu de un loc de munca si nu au nicio problema in a schimba joburi pana cand il gasesc pe cel care se ridica la inaltimea asteptarilor lor. De aceea, misiunea companiilor este sa retina angajatii talentati oferindu-le bonusuri, recompense, dar si posibilitatea unei avansari in ierarhie.

Evenimente si team bulding-uri organizate de companie

Millennials sunt sociabili din fire, iar multi nu au responsabilitati care sa presupuna sa fie acasa imediat dupa serviciu. De aceea, multi colegi organizeaza iesiri in oras, in puburi sau restaurante, weekenduri la munte sau activitati relaxante, precum mersul la biliard sau la bowling dupa terminarea programului. O companie care va preintampina aceasta nevoie de socializare a angajatilor si va veni cu initiative pentru a organiza evenimente sau iesiri in grup va reusi sa castige admiratia si loialitatea angajatilor sai. Acest lucru are un dublu beneficiu pentru un business: pe langa cresterea productivitatii, ei reusesc sa isi transforme angajatii in adevarati ambasadori care sa creeze o reputatie si o imagine buna a companiei in cercurile lor de apropiati.

Companiile care reusesc sa indeplineasca aceste criterii pentru crearea unui mediu de lucru placut se bucura de succes si de o reputatie buna. Angajatii lor sunt mai fideli, mai productivi si lucreaza cu convingere pentru atingerea obiectivelor companiei.

Sursa foto: Shutterstock/Mooshny

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri