5 modalitati prin care poti imbunatati atmosfera de lucru din companie

Mediul de lucru dintr-o companie influenteaza starea de spirit, motivatia si performanta, nu numai in cazul angajatilor, dar si la nivel de management. Atunci cand oamenii se afla intr-un mediu de lucru neprietenos sau ostil, este afectata atat productivitatea, cat si gradul de satisfactie cu jobul in sine, cu compania, si pot aparea inclusiv divergente intre colegi. Pentru un lider, poate cea mai grava consecinta este scaderea retentiei: oamenii vin si pleaca mai repede decat ii poti inlocui, echipele formate nu sunt la fel de puternice, comunicarea este mai dificila si te afli intr-un proces continuu de adaptare.

Exista insa si solutii cu ajutorul carora poti imbunatati considerabil atmosfera de la locul de munca, iti poti incuraja angajatii sa interactioneze mai bine, sa socializeze si sa se cunoasca, astfel incat lucrul in echipa sa mearga de la sine, iar businessul tau sa prospere.

Incurajeaza interactiunea si in afara orelor de lucru

Echipele in care oamenii se inteleg bine si in afara serviciului sunt mai performante si isi ating obiectivele mai rapid. Un studiu al cercetatorilor de la Ohio State University a descoperit o rata de succes in cazul proiectelor la care lucreaza oameni care au o relatie mai apropiata. De aceea, le poti oferi angajatilor tai contextul si oportunitatea de a interactiona intr-un mod creativ si distractiv, care sa le dea sansa sa se cunoasca mai bine si sa formeze prietenii apropiate. Un astfel de cadou pentru angajati va aduce beneficii atat firmei, cat si fiecaruia dintre ei, pentru ca ii va incuraja sa se relaxeze si sa se bucure unul de compania altuia.

Fii tu insuti un exemplu de urmat

Citeste si:
Madi Radulescu, coach: Un sef nu este neaparat popular!
Madi Radulescu, despre ce...

Un manager de care oamenii se tem este printre motivele principale pentru care angajatii si-ar da demisia. O companie reuseste sa isi atraga oameni talentati sau priceputi intr-un domeniu cu ajutorul unui salariu bun, a unui pachet generos de beneficii si a oportunitatilor de dezvoltare, insa acestia nu vor ezita sa plece, daca nu au o relatie buna cu seful lor, scrie revista Forbes.

Prin „relatie buna”, angajatii inteleg sa se poata adresa managerului lor pentru orice problema si sa nu aiba un sef care sa ridice tonul sau sa puna constant presiune pe ei. Un mediu de lucru relaxat si productiv poate fi promovat doar de un manager care este preocupat de echipa lui, isi asculta angajatii, le ia in considerare parerile si nu intelege sa conduca instaland teama.

Recunoaste si sarbatoreste succesele echipei

O alta modalitate foarte buna de a construi o cultura organizationala exemplara si un mediu de lucru placut este sa iti motivezi angajatii prin incurajari si felicitari atunci cand isi ating obiectivele si obtin performante. Poate ca nu toate companiile isi permit sa ofere compensatii financiare drept bonusuri, insa chiar si simpla recunoastere a unui succes si sarbatorirea acestuia poate avea un impact semnificativ asupra motivatiei angajatilor si asupra felului in care acestia se raporteaza la locul de munca.

Citeste si:
9 din 10 companii vor să ofere beneficii extrasalariale angajaților
9 din 10 companii vor să...

Creeaza un design confortabil in birou

Majoritatea birourilor din companii sunt amenajate dupa modelul open-space, pentru a economisi spatiu si a favoriza interactiunile. Insa un design corect al locului de munca trebuie sa ia in calcul si faptul ca angajatii au nevoie de momente de liniste sau de spatii in care sa se poata concentra asupra sarcinilor individuale. Cand te uiti la modelele de amenajare ale birourilor unor companii precum Google sau Facebook, primul lucru pe care il remarci este lipsa sobrietatii. O amenajare nonconformista a birourilor, cu un design viu colorat si luminos si cateva spatii de refugiu, va contribui la crearea unei atmosfere placute de lucru.

Imbunatateste comunicarea ierarhica si interpersonala

Multe dintre conflictele de la locul de munca apar din cauza unei comunicari defectuoase pe verticala (de la manager spre angajati) sau pe orizontala (intre colegii aceleiasi echipe). Pe langa tensiunile pe care le poate crea lipsa comunicarii, pot aparea inclusiv greseli care sa afecteze businessul. Una dintre cele mai mari provocari ale unui manager este aceea de a se asigura ca stie ce, cui si cum comunica. Astfel, toti angajatii trebuie sa aiba acces la informatiile care privesc toata echipa si este de preferat ca mesajele sa le transmiti personal, nu prin intermediul unui mesager. Cat timp fiecare stie in mod clar care sunt sarcinile de care este responsabil, sansele sa apara confuzii sau intarzieri pe proiecte importante sunt mult mai mici.

Citeste si:
INS: În 2020, românii erau disponibili să înceapă lucrul, dar nu...
INS: În 2020, românii erau...

Importanta unui mediu placut de lucru este esentiala pentru o companie care vrea sa isi construiasca o echipa performanta si sa isi pastreze angajatii. Iar atunci cand oamenii se inteleg bine intre ei sau leaga relatii apropiate, riscul sa isi paraseasca jobul unde lucreaza alaturi de prieteni este mai mic.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright:Photographee.eu
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri