Recrutarea pentru pozitii cheie: din interior sau din exterior? Cultivarea talentelor proprii, din interiorul companiei versus recrutarea unui „suflu nou” din piata, aceasta este prima intrebare la care se gandeste un director de HR pus in fata situatiei de „a umple” locurile vacante din companie. Raspunsul nu este asa de simplu precum pare, fiecare dintre cele doua alegeri venind la pachet cu avantaje si dezavantaje, conform Revistei CARIERE.

Daca in cazul pozitiilor de specialist si middle level, balanta inclina spre alegerea unui angajat din exteriorul companiei, pe care sa il poti forma mai usor, in cazul in care pozitia vacanta este una cheie, de top management sau strategica pentru companie, alegerea este ceva mai complexa si mai dificila, iar balanta inclina spre interior sau exterior, abia dupa o analiza atenta.

Recrutare interna – externa. Unde cautam ,,noul” pentru compania noastra?

Avansarile ierarhice in interiorul unei companii sunt firesti, des intalnite si eficiente, iar specialistii HR dintr-o companie chiar se concentreaza pe cultivarea talentelor proprii. Motivele, pentru care majoritatea directorilor de HR prefera sa promoveze angajati din interior decat sa caute in afara mediului organizational, sunt justificate atat de considerente economice, cat si motivationale. Pe de o parte, o recrutare din interior presupune costuri reduse, pe de alta parte, persoana respectiva cunoaste deja fluxul operatiunilor din companie si este adaptata culturii organizationale. Nu mai vorbim de faptul ca mesajul transmis in afara (si in interior) va fi unul pozitiv, de companie care isi cultiva talentele si este interesata de valorile pe care le are si cu ajutorul carora poate atinge rezultatele dorite.

Citeste articolul integral pe Revista CARIERE.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri