Competentele profesionale, fie ca sunt hard skills sau soft skills joaca un rol foarte important inca de la primele etape ale procesului de selectie. Pe langa competentele tehnice, specifice industriei, pozitiei deschise sau nivelului de experienta, specialistii in recrutare acorda o atentie din ce in ce mai mare competentelor soft.

Competentele tehnice nu sunt suficiente pentru a-ti garanta obtinerea unui loc de munca, companiile cauta sa identifice potentiali candidati care sa reuseasca sa se adapteze rapid noilor conditii, sa interactioneze, sa lucreze bine in echipa.

In urma datelor primite de la companiile participante la Angajatori de Top a rezultat ca soft skill-urile pe care le urmaresc in etapele de selectie si recrutare sunt: lucrul in echipa (53%), orientarea catre clienti (50%), proactivitate (39%), agilitate si adaptabilitate (34%), invatare continua (34%), modul efectiv de comunicare (29%), creativitate (26%).

In ceea ce priveste hard skill-urile pe care angajatorii le urmaresc la candidati in procesul de selectie si recrutare acestea sunt: computer skills (Outlook, Microsoft Word, Microsoft Excel, PowerPoint) - 74%, cunostintele de limbi straine - 58%, writing skills – 29%, limbaje de programare (Java, C++, Smalltalk, PHP, .NET) - 16%, project management (Waterfall, Agile, SCRUM Methodology, Business analysis knowledge, certificari PMP, PRINCE etc) - 16% si design - 16%.

Soft skill-urile specifice romanilor

Anumite competente sunt foarte importante, iar specialistii in recrutare spun ca detinerea anumitor tipuri de skill-uri pot face diferenta intre a pastra sau pierde un job. Este necesara o dezvoltare continua a acestor competente pentru ca un candidat sa ramana competitiv pe piata fortei de munca. Aceste competente nu pot fi cuantificate, insa ele sunt luate tot mai mult in considerare in procesul de recrutare si selectie.

Companiile prezente la Angajatori de Top Bucuresti (23-24 martie, Sala Palatului) au realizat un top 10 al competentelor specifice romanilor, acele competente pe care le regasesc frecvent in comportamentul acestora:

  • Gandire critica – 39%
  • Creativitate – 39%
  • Curiozitatea – 37%
  • Rezolvarea complexa a problemelor – 32%
  • Agilitate si adaptabilitate – 29%
  • Negocierea – 24%
  • Invatare continua – 24%
  • Autonomia – 18%
  • Abilitati de convingere – 16%
  • Proactivitatea – 16%

Peste 130 de companii vor fi prezente la Angajatori de Top, iar cativa dintre cei care pot fi intalniti pe 23-24 martie la Sala Palatului sunt: Accenture, Adecco, Allianz Technology, AMAZON, AMOMA.com, Auchan, Automatic Data Processing (ADP) Romania, Avira, Baneasa Shopping City, BCR, BearingPoint Romania, Bitdefender, Blue Projects, British American Tobacco, Carrefour Romania, Comdata Group Romania, Competence Call Center, Computer Generated Solutions Romania, Concentrix, DB Global Technology, DB Schenker SSC, DXC Technology, ENGIE, Ericsson, Euromaster, EY Romania, Federal Mogul, Fev Automotive, FINASTRA, G2-Travel, Genpact, Grup Renault Romania, Harman, Henkel, HP Inc, Huawei, IKEA, Ipsos, JTI Romania, Kaufland Romania, Kellogg's, Leroy Merlin, Lidl Romania, McDonald's in Romania, Michelin Romania, Microsoft, Nestle, Nobel, Noriel, Oracle, P&G Romania, Peek & Cloppenburg, PepsiCo, Philip Morris, Photo Hotel, Playtika, Pro Credit, Raiffeisen Bank, Randstad Romania, Romfracht, Schneider Electric, Secure Works, SNC Lavalin, Societe Generale European Business Services, Stefanini, Stericycle Romania, TBI Bank, Team Extension, Teleperformance, TELUS International Europe, Total Global Services Bucharest, TTTech Development Romania, UniCredit Business Integrated Solutions, Veeam Software, VOXPRO, WALTER GROUP Austria, Winarrow, Wipro Automotive Excellence Center, Wipro LTD, WNS Global Services Romania.

Sursa foto: Shutterstock / GaudiLab

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri