Companii multinationale din industriile IT, Automotive, Finance, Banking, Telecom, FMCG apar in topul celor mai doriti angajatori din Romania in 2018, potrivit unui studiu realizat de Catalyst Solutions. Cercetarea dezvaluie perceptiile candidatilor in raport cu angajatorii care activeaza in Romania.

Primele 10 locuri sunt ocupate de companii multinationale, de nume mari care activeaza in Romania: Oracle, Continental Romania, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault Romania, Vodafone, Google si Bosch Romania.

Angajatori care activeaza in industriile IT, Automotive, Finance, Banking, Telecom sau FMCG se regasesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participantii la studiu ca top 3 companii pentru care si-ar dori sa lucreze. Prezenta unei companii la nivel national, alaturi de numarul mare si diversitatea oportunitatilor de cariera sunt aspecte care pot influenta locul ocupat de o companie in topul Cei Mai Doriti Angajatori.

“Intr-o piata foarte aglomerata cu oportunitati de cariera si luand in calcul reducerea semnificativa a numarului de candidati, una dintre provocarile majore ale companiilor din Romania consta in atragerea candidatilor potriviti. In acest context, nevoia de diferentiere a brandului de angajator este din ce in ce mai mare. Cum ma situez in topul preferintelor grupului meu tinta in raport cu competitia? Cati candidati ma cunosc versus cati ma iau in considerare pentru un job? In ce masura aspectele cu care ma asociaza potentialii candidati reprezinta criterii importante in alegerea unui job? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile la care ofera raspuns Studiul Cei Mai Doriti Angajatori, reprezentand un instrument de referinta pentru a intelege comportamentul grupului tinta si perceptia externa pe care o are brandul de angajator", a declarat Dumitrita Ghenciu, Employer Branding Consultant, Catalyst Solutions.

Studiul ofera informatii cu privire la criteriile care stau la baza deciziei in functie de care candidatii isi aleg compania preferata. Daca in 2013, candidatii luau in considerare 10 angajatori pentru angajare, in prezent numarul acestora aproape s-a dublat, ceea ce sugereaza rafinarea procesului decizional al candidatului anului 2018. In acest context, angajatorii sunt responsabili de imbunatatirea ofertei puse la dispozitie tinand cont atat de factorul uman, cat si de o serie de criterii mult mai complexe.

Pe primul loc ramane, cu o importanta ridicata, pachetul salarial constituit atat din venit, cat si din beneficii (81%), urmat de siguranta locului de munca (67%). Se remarca totusi, o crestere in top a criteriului ce denota flexibilitatea in cadrul jobului (60%), devenind astfel al 3-lea cel mai important aspect la care se raporteaza candidatii.

Aproape la fel de important pentru candidatul anului 2018 este ca angajatorul sa ofere o atmosfera de lucru placuta si ca managementul companiei sa incurajeze si sa sustina dezvoltarea profesionala.

De unde isi iau angajatii informatii despre companii si oportunitatile de cariera

Rezultatele studiului subliniaza faptul ca angajatorii trebuie sa acorde o atentie speciala paginilor de cariera proprii, acestea reprezentand principalele surse de informare pentru candidati (72%). Totodata, sunt motivati sa investeasaca din ce in ce mai multe resurse in a oferi o experienta cat mai placuta si favorabila dezvoltarii angajatilor, acestia fiind ambasadorii brandului de angajator, canal de informare ce ocupa locul doi in cele mai sus cotate canale de informare (67%).

Site-urile de joburi, precum www.hipo.ro, nu isi pierd nici ele din importanta, fiind al 3-lea cel mai frecvent utilizat canal de informare de catre candidatii aflati in cautarea unui job (60%), respectiv canalul principal atunci cand acestia intentioneaza sa aplice pentru un loc de munca. Imediat urmatoarele canale sunt reprezentate de colegi sau prieteni, LinkedIn, dar si targuri de cariera. Celelalte surse importante de informare sunt reprezentate de paginile de Facebook ale companiilor, comunitatile profesionale online, dar si newsletterele/ mailurile de informare si evenimentele online (ca webinarii, targuri de joburi online) – ce par a contura viitorul din aceasta perspectiva.

Mediul online de comunicare este unul vital in informarea si atragerea candidatilor, insa interactiunea directa, informala cu angajatorul este sursa ce le confera cea mai mare incredere, conform rezultatelor studiului Cei Mai Doriti Angajatori. Candidatii cauta in continuare sa interactioneze cu reprezentantii companiilor in cadrul evenimentelor de business sau dezvoltare profesionala, la targuri de cariera, evenimente in cadrul universitatilor sau la sediul companiei.

Rezultatele studiului Cei Mai Doriti Angajatori din acest an se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie – mai 2018. La studiu au participat 12.567 de respondenti cu studii superioare, atat juniori, cat si candidati cu experienta din toata tara.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri