Webhelp este unul dintre pionierii pietei locale de externalizare a proceselor de business (BPO). In prezent, Grupul are peste 2.000 de angajati care isi desfasoara activitatea in centrele de operatiuni din Bucuresti, Ploiesti, Iasi si Galati. Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Andra Antoche, director HR in cadrul Webhelp Romania, a vorbit despre piata locala de outsourcing, ce inseamna o cariera in industria serviciilor si a proceselor externalizate, dar si care sunt tendintele in domeniu.

wall-street.ro: Cum caracterizati piata de outsourcing din Romania? Cum sunt privite companiile care fac outsourcing aici?

Andra Antoche, director HR Webhelp Romania: Piata locala de outsourcing este una foarte dinamica, in continua crestere, iar in prezent, la nivel global, Romania este una dintre cele mai importante destinatii pentru aceasta industrie. De-a lungul timpului, Romania si-a creat imaginea unei piete competitive, cu forta de munca competenta. Este un avantaj castigat, dar care trebuie mentinut prin eforturi pe termen lung.

wall-street.ro: Cat de deschise sunt companiile din Romania sa-si externalizeze operatiunile? Cum a evoluat piata romaneasca de outsourcing si care sunt tendintele?

Citeste si:
Tu chiar poti schimba mentalitatea angajatorului tau!
Tu chiar poti schimba...

Andra Antoche, Webhelp Romania: Noile tehnologii si noua era a datelor impacteaza puternic lumea corporate din Romania si nu numai. Sa nu uitam ca in Romania vorbim despre o piata cu un mare potential si in plina dezvoltare. Angajatii nostri asigura servicii complexe, cu valoare adaugata mare, atat pentru clienti locali, cat si pentru cei din alte tari. Ne asteptam la cresteri semnificative ale numarului de angajati la nivel de piata. Exista deschidere din partea companiilor locale, mai ales atunci cand aceste servicii reprezinta raspunsul la problemele sau provocarile pe care le intampina in activitatea curenta.

wall-street.ro: Care sunt avantajele si dezavantajele pentru o companie care alege sa isi externalizeze serviciile?

Andra Antoche, Webhelp Romania: Sunt mai multe avantaje, reducerile de costuri, accesul la asistenta specializata, securizarea calitatii serviciilor prin incredintarea unei parti din business in mainile unor profesionisti pe care, altfel, poate ar fi greu sa ii atragi intern. Este o adevarata vanatoare de talente si, in industria BPO, companiile ar putea gasi resursele necesare pentru a-si dezvolta business-urile: oamenii potriviti la locul potrivit. Este important sa iti alegi corect partenerii, sa fii pregatit pentru a face acest pas si sa ai o cultura organizationala moderna, deschisa catre nou.

wall-street.ro: Cat de dificil este sa gasiti forta de munca in Romania? Care sunt provocarile in acest sens?

Citeste si:
De ce renunta romanii la job in primele 100 de zile
De ce renunta romanii la job...

Andra Antoche, Webhelp Romania: In contextul actual, cand rata somajului in marile orase este foarte mica, iar deficitul de forta de munca e tot mai mare, modul in care se desfasoara procesul de recrutare este esential. Adesea, elementele ce ii determina pe candidati sa ne aleaga ca angajator sunt modul profesionist in care decurge procesul de recrutare, rapiditatea si feedback-ul constant pe care il transmitem.

Candidatii nostri cunosc in permanenta stadiul in care se afla in procesul de recrutare, primesc toate informatiile de care au nevoie din prima clipa, sunt invitati sa vada activitatea inca din faza de interviu si, astfel, isi pot seta corect asteptarile si lua o decizie informata.

wall-street.ro: Care sunt posturile pentru care gasiti cu dificultate candidatii potriviti?

Andra Antoche, Webhelp Romania: Posturile cu dubla sau tripla competenta sunt cele pentru care este cel mai dificil sa recrutam. Candidatii cu acest tip de profil sunt destul de rari, au deja o relatie indelungata cu angajatorul actual, si nu sunt neaparat interesati sa il schimbe. Acestia sunt mai degraba atrasi de oportunitati de dezvoltare, de provocari, de proiecte si activitati cu valoare adaugata mare sau in trend: digitalizare, inteligenta artificiala etc.

Citeste si:
Provident automatizeaza procesele de recrutare
Premiera in piata serviciilor...

wall-street.ro: Care sunt posturile pentru care recrutati cel mai des?

Andra Antoche, Webhelp Romania: Posturile pentru care recrutam cel mai mare numar de candidati, si in mod recurent, sunt cele entry-level, cu competenta de limba straina.

wall-street.ro: Cum atrageti personal calificat in companie? Cum motivati angajatii sa ramana in companie pe termen lung?

Andra Antoche, Webhelp Romania: Alegerea surselor de recrutare este determinata de pozitiile deschise. Strategia Webhelp pentru atragerea si fidelizarea celor care decid sa ni se alature are la baza o cultura ce nu cauta identificarea angajatului perfect, ci transformarea noastra in angajatorul perfect.

Suntem o scoala de cariera pentru angajatii nostri. Procesul de integrare este foarte bine organizat si adaptat unei diversitati de profile. Fiecare membru al echipei beneficiaza de un plan de formare si dezvoltare profesionala si personala, de un sistem de training, de coaching, blended learning. Sistemul de promovare este transparent, are la baza assesement center-ul si evaluarea competentelor, iar fiecare angajat poate accede la oportunitatile de cariera, verticale sau transversale, disponibile in oricare dintre cele 35 de tari ale Grupului.
Preocuparea pentru angajatii nostri si proximitatea fata de ei sunt importante pentru noi, fie ca vorbim despre implicarea HR Business Partners, crearea comunitatilor digitale, implementarea programelor de wellbeing, evenimentelor FUN, de responsabilitate sociala sau de team building.

Este o relatie de incredere, un parteneriat construit pe principii solide. Intelegem dorinta colegilor nostri de a experimenta si alte culturi organizationale si chiar ii pregatim pentru acel moment prin identificarea competentelor, asigurandu-le consultanta in cariera si prezentandu-le contextul pietei.

Deloc surprinzator pentru noi, doar in ultimele 24 de luni, peste 350 de colegi au decis sa se intoarca in echipa noastra si sa-si continue aventura profesionala alaturi de noi.

Media de vechime a angajatilor in companie este de 4 ani, dar variaza de la 2 ani la 6 ani, in functie de evolutia proiectelor pentru care lucreaza, de sediul, de contextul economic, social si de numarul de angajatori din regiune (intre Bucuresti, Ploiesti, Galati si Iasi).

wall-street.ro: Ce plan de cariera/training le propuneti celor care isi cauta un loc de munca la Webhelp?

Andra Antoche, Webhelp Romania: Chiar din prima lor zi, angajatii Webhelp inteleg ca integreaza o cultura de crestere si le sunt prezentate diferitele posibilitati de evolutie. Fiecare etapa din viata lor este acompaniata de pachete de training care integreaza cele mai moderne tendinte in domeniu: blended learning, gamification. In Webhelp, evolutie nu inseamna doar sa accezi la o pozitie ierarhica superioara, ci presupune sa iti gasesti vocatia, acel domeniu in care poti face diferenta. Noi am creat instante speciale, care acompaniaza fiecare angajat pentru a gasi acel domeniu special. Asemenea doua proiecte sunt Brand Ambassadors si WHUInspire, care i-au ajutat pe angajatii care s-au inscris sa beneficieze de training si sustinere, astfel incat sa evolueze spre alte domenii. De exemplu, membrii WHUInspire, care lucrau in departamentul Operatiuni, ocupa acum pozitii in departamentul Comunicare, Resurse Umane, Financiar, Planificare.

wall-street.ro: Ce planuri de recrutare aveti pentru perioada urmatoare?

Andra Antoche, Webhelp Romania: Vom continua recrutarile de volum pentru profile corespunzatoare activitatilor istorice din companie, precum si pentru pozitiile cu expertiza, senioritate, aferente noilor linii de business lansate: Market Data Research, Invoice&Credit Control si Knowledge&Risk Management.

wall-street.ro: Ce planuri de dezvoltare a business-ului aveti?

Andra Antoche, Webhelp Romania: Vom continua extinderea portofoliului de clienti locali, pastrand tendinta anului trecut, cand printr-o abordare noua a serviciului client, dintr-o perspectiva 100% digitala, am obtinut o crestere cu 10% a segmentului. Vom continua sa crestem in mod organic si sa cream 200 de noi locuri de munca.

In 2018, Webhelp Romania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 22 milioane euro (in crestere cu 10% fata de anul anterior). Pentru 2019, compania urmareste sa-si extinda operatiunile, sa atraga clienti cu operatiuni globale din media hi-tech, turism si farma si sa creasca cifra de afaceri cu 10 milioane de euro.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
6 tipuri de angajati care nu sunt niciodata promovati