Ai putea crede ca un interviu de angajare inseamna doar posibilitatea ca viitorul angajator sa te cunoasca, insa acest lucru poate fi vazut si invers. Este momentul in care tu poti si trebuie sa iti cunosti viitorul angajator, sa stii exact ce vrea, care sunt obiectivele sale, ce cauta, care sunt marile provocari cu care se confrunta pe piata, cat de puternica e concurenta si de ce fel de angajati are nevoie ca sa-si atinga obiectivele.

Pregatirea pentru un interviu de angajare nu inseamna doar sa iti inveti foarte bine discursul in care iti vei prezenta experienta si calitatile, ci sa inveti si cine este omul din fata ta, dar si compania pe care o reprezinta.

6 lucruri pe care trebuie sa le stapanesti inainte sa te prezinti la orice interviu de angajare

1. Ce calitati si valori apreciaza cel mai mult viitorul angajator

Nu toate anunturile de angajare vor spune cu subiect si predicat care sunt cele mai importante calitati pe care firma le asteapta de la un candidat. Ceea ce trebuie sa faci este sa stii sa citesti printre randuri si sa observi din stilul in care compania isi formuleaza cerintele ce asteapta de la un posibil viitor angajat. Odata identificate, aceste valori trebuie sa fie scoase in fata si in forma in care te prezinti la interviu.

2. Discutia despre bani nu este doar despre salariul tau

Cei mai multi angajati se prezinta in fata unui angajator cu o suma fixa in cap pentru salariu, insa nu sunt pregatiti sa duca discutia la nivelul urmator. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este ca angajatorul sa inceapa o negociere cu tine a salariului in care va vorbi despre suma bruta, si nu neta. Acesta este un moment pe care trebuie sa stii sa il gestionezi, iar acest lucru il poti face folosind un simplu calculator de salarii inainte, in care sa analizezi exact care sunt taxele la zi pe care un angajator le va plati pentru tine.

Citeste si:
Polestar 2 este cu un pas mai aproape de productia de serie
Polestar 2 este cu un pas mai...

3. Cine sunt „jucatorii cheie” din companie

Acest lucru poate fi foarte usor verificat, mai ales in aceasta era in care aproape toti angajatorii au pagini de Facebook, site-uri oficiale sau conturi pe LinkedIn. Putina documentare on-line te poate ajuta sa intelegi cine sunt cei mai importanti oameni din companie, pentru a putea vedea informatii despre istoricul si experienta lor in domeniu.

4. Care sunt ultimele informatii aparute in piata despre angajatorul tau

Mai ales in cazul firmelor mari de pe piata, departamentul de PR face de obicei tot posibilul ca in presa de specialitate sa apara interviuri si materiale despre activitatea firmei. Ar fi indicat sa citesti tot ce gasesti despre firma, pentru a descoperi informatii utile, precum directia si obiectivele clare pe care compania si le asuma la nivel public.

5. Cultura, valorile si misiunea companiei

Un studiu realizat de Millennial Branding arata ca 43 la suta dintre departamentele de HR considera ca apropierea culturala a valorilor intre firma si un candidat reprezinta cea mai importanta calitate pentru obtinerea unui job. Asa ca citeste cu atentie anunturile de angajare si site-urile oficiale acolo unde scrie despre valorile si misiunea companiei.

6. Clientii, produsele si serviciile

Nu este deloc indicat sa te duci la un interviu daca nu stii nimic despre compania pentru care vrei sa lucrezi. Este important ca mai intai sa te documentezi in privinta clientilor cu care lucreaza, produselor pe care le lanseaza sau serviciile pe care le ofera partenerilor, pentru a putea veni, intrebat, cu idei privind o posibila imbunatatire a acestora.

Citeste si:
O firma spune ca poate prezice cutremure cu cel putin patru ore
O companie israeliana sustine...

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Proiectul pentru cresterea salariului minim, in dezbatere publica